Hoe kom ik er overheen

Na 2 jaar relatie heeft mijn vriend het uit gemaakt…
Hij voelt niet meer genoeg voor een relatie.

Dit breekt mij helemaal, aangezien ik zelf totaal niks aan zag komen. Het voelde nog steeds goed en er leek niks aan de hand te zijn als we samen waren.

Hoe kom ik hier ooit overheen, want voor mijn gevoel gaat dat nooit lukken. Ik verlies niet alleen mijn lieve vriend maar ook zijn lieve familie…

Hoe kom je hier overheen?

Ik denk dat het nog heeeeeel lang gaat duren voor je eroverheen komt. Dat is nu eenmaal zo. Dus daar moet je niet op focussen, maar gewoon even een tijdje huilen en ijs eten en films kijken, en heel veel met vrienden doen, en niks opkroppen en erover praten! En stukje bij beetje wordt het steeds makkelijker en op een gegeven moment denk je niet eens elke dag meer aan hem en dan ineens bijna nooit meer. Maar dat duurt echt maanden, en bij een relatie van twee jaar misschien wel langer.

Bij mij hielp het ook om hem van facebook enzo te verwijderen (zo min mogelijk aan hem herinnerd worden) en ook na een tijdje een beetje rond te scharrelen :’), maar dat verschilt per persoon.

Dankjewel. Het probleem is dat ik denk ik nog in de ontkenningsfase zit. Ik wil hem niet vergeten en heb ergens nog hoop dat het goed gaat komen… Ik heb ook nog goed contact met hem dus hem verwijderen wil ik ook niet…

Dat snap ik ook wel, maar als je tot de conclusie komt dat het niet meer goed komt (hij heeft het niet voor niks uitgemaakt), moet je maar zeggen dat je wat minder contact wilt, want anders blijft het lastig. Maar dit kun alleen jij doen. :slightly_smiling_face:

Ik denk dat je gelijk hebt,
pff waarom is het zo moeilijk :frowning_face:

Als je er meer over wilt praten kun je me ook pmen ofzo! Ik heb iets soortgelijks meegemaakt dus weet hoe je je voelt. Maar nu ruim 2 jaar later denk ik nauwelijks meer aan hem, als ik aan hem denk dan ben ik alleen maar blij met hoe gelukkig we toen waren, en ik heb nu ook een nieuwe hele lieve vriend die mij nóg gelukkiger maakt :slightly_smiling_face:

Je zegt dat je nog goed contact met hem hebt.
Ik denk zelf eigenlijk dat dit er ook deels voor zorgt dat je nog hoop hebt.
Wat mij hielp in mijn verwerking was dat ik geen contact meer met hem had.
Dit was niet eens mijn eigen initiatief aangezien mijn ex de dag nadat hij het uitmaakte (ook onverwachts na 4 jaar) mij overal van verwijderde inclusief al de fotos waar ik op stond.

Waar ik mee zit is dat ik maar niet van de boosheid afkom. Ik heb het geaccepteerd, wil hem niet meer terug, ik heb mijn leven opgepakt, doe wat ik leuk vind en waar ik zin in heb. Maar ik blijf nog steeds intens boos op hem… En zijn nieuwe vriendin… Het is trouwens ondertussen 7 maanden geleden.