hoe kom ik aan een blackberry? HELP ME?

Oke:
In Februari heeft mijn vader mijn mobiele abbonoment bij Telfrt verlengt voor 2jaar. afkopen is mogenlijk, maar dat gaat me dan zo’n 465 euo kosten. Maar nu wil ik dus een blackberry. Helaas ondersteunt Telfort geen BBinternet en weten ook niet wanneer dit wel gedaan wordt, als dit al gebeurt…
Mijn ouders kunnen er geen abbonoment meer bij nemen, mijn eigen abbonoment verloopt pas over 16 maanden en de prepaid bb van vodafone wil ik niet, want dan moet ik steeds beltegoed kopen, en dat vind ik best onhandig.
nu zijn mijn vragen dus:
-weet iemand of ik op de een of andere manier toch van mijn abbonomentkan afkomen (maakt niet uit al het wat kost, maar als het maar nder de 200euro is)
-weet iemand of ik iets kan doen waardoor ik toch met mijn telfort abbonoment kan geruiken op een blackberry?
weet iemand of Blackberrymessenger ook mogenlijk is op de nokia, is dat ergends te downloaden? (de reden dat ik een blackberry wil is omdat het een mooie telefoon is met qwerty maar vooral om het pingen)
-heeft iemand een andere opti?

wat cityblush zegt :wink:

Geez, wacht gewoon tot je abonnement (spelling!) afloopt. 't Is niet anders.

Wachten.

abonnement kun je eerder afzeggen geloof, moet je alleen voor betalen, waarom sluit je geen nieuw abbo af bij vodafone, heb ook een blackberry, via www.superdeal.nl heb ik een blackberry voor 20 euro per maand!
en je kan geen blackberry internet op een ander mobiel

ja ik heb hetzelfde maar dat met de iphone
Ik wil graag de iphone maar heb mn abbo verlengt omdat toen die tijd ik snel een nieuwe mobiel nodig had, nu zit ik nog meer dat een jaar vast aan de oh zo leuke samsung corby KOTS KOTS!

Maar ja ik kan geen 2 abbo’s betalen dus ik wacht gewoon, ben je extra blij er mee als je hem eindelijk hebt na zo lang wachten

ja dat kan inderdaad, maardat kost weer 465 !

bij telcompany in rotterdam kan je bb’s kopen van 50 tot 465 euro.
& je zegt dat kost 465, ik heb de mijne ook zelf betaald ga sparen zou ik zeggen (niet beledigend bedoeld ofzo.)
dit is die van ¤50,-

http://www.devicedaily.com/wp-content/uploads/2008/10/blackberry-curve-8320.jpg

het probleem is dat als ik een blackberry koop, ik geen internet heb voor ping etc. het kopen van de telefoon zou verders geen probleem zijn…

upps

'Blackberry’messenger is niet te downloaden, het is alleen voor de bb.
en wacht gewoon, je kan al die mensen van ping ook spreken op msn ?

Maar je kan ook een telefoon nemen en daarop WhatsApp (soort BM) downloaden! Dat is voor meerdere soorten toestellen te downloaden, heb het bijv. op mijn Blackberry, maar het is ook voor Nokia’s, iPhones e.d.