Hoe kan je op een 'slimme' manier een film kijken?

Bij engels heeft onze lerares het altijd ‘druk’ met toetsen nakijken en we kijken daarom heel vaak films (ze zit altijd zelf naar de film te kijken, maarja)

Natuurlijk vind ik het leuk dat we films kijken, maar ik onthou nooit goed waar het over gaat. We hebben nu the Hobbit gekeken, maar ik kan je amper vertellen waar het over gaat…
Ik ben niet echt heel dom ofzo, maar ik onthou het echt niet. Ik versta wel alles en begrijp wat ze zeggen.
Ik haal altijd onvoldoendes voor dit soort opdrachten, dus mijn gemiddelde is niet al te best terwijl ik wel normaal engels kan praten en alles versta.
Ik ben de film nu weer thuis aan het kijken, maar ik begrijp het nog niet. Meestal begrijp ik een film pas helemaal wanneer ik hem 3-4 keer heb gekeken, maar zoveel tijd heb ik niet altijd…

Hoe kan ik leren voor dit soort toetsen?

Op internet staat vaak het hele verhaal uitgebreid uitgelegd. Kijk een film en als je hem niet snapt, zoek je het op op internet en als je het dan leest dan valt alles wel op zijn plek

Misschien kun je eerst een hele samenvatting lezen voordat je de film kijkt. Dit helpt bij mij altijd

Bovengenoemde tips zijn goed, en ik zou daarnaast zelf ook af en toe meeschrijven terwijl je de film kijkt. En misschien noteren hoe de film begint en eindigt? Ik betrap mezelf er altijd op dat ik me dat nooit meer herinner.

Ik zou inderdaad eerst een samenvatting/synopsis van het verhaal lezen (genoeg wikipedia pagina’s over de Hobbit bv), en dan de film nog eens kijken.

Wat ik erg merk bij mijn vriend is dat hij ook slecht onthoudt wat er gebeurd in films en series die we kijken; altijd plots vergeet, characters, wat er is gebeurd etc. (tot soms grote irritatie van mij haha, omdat ik alles drie keer uit moet leggen). Hij is ook niet dom en zijn Engels is ook prima. Ik merk het verschil tussen ons omdat ik altijd ‘actief’ kijk; voorspellen wat er gaat gebeuren, dingen wat dieper interpreteren en meteen verbanden leggen met andere zaken. Hij laat de film veel meer op zich af komen en vergeet meer. Ik denk dat dat heel erg het verschil is. Misschien heb je wat aan die observatie.

Ik had vannochtend geen tijd meer om te reageren, maar ik heb een samenvatting gelezen en de toets ging echt goed! Dankjee :slightly_smiling_face: