Hoe kan je het beste leren?

Heyy
ik weet dus echt niet hoe ik het beste kan leren, hebben jullie tips? :anguished:?

Dat verschilt per persoon en ligt ook aan het vak dat je moet leren. De een houdt van samenvattingen maken, de ander leert door veel te herhalen. Je kunt ook de stof aan jezelf ‘uitleggen’ of veel oefenen.

Uhm. Samenvattingen maken. Wrts. Op tijd beginnen. Mindmappen. Rijtjes op blijven schrijven

Maar het is voor iedereen weer anders hoe hij/zij leert, ik weet niet hoe jij het beste leert.

Dat verschilt per persoon en per toets.
Je kan een leerstijlentest doen om er achter te komen hoe jij het beste leert en dan vanuit die manier leren. Zodat jij leert op een manier die bij jou past.
http://www.thesis.nl/thesis15/index.php?option=com_db8kolb&Itemid=6

Mijn tips;

1. [size=78%]2. Zorgen dat je optijd begint (kwartiertje per dag en dan 2 of 3 dagen van te voren, maar de dag voordat je de toets hebt langer gaan leren. Je ziet dat dit veel beter werkt voordat je pas 1 dag van te voren begint)
    3. Geen muziek, ik vind hw en leren zelf veel leuker met muziek, maar alles gaat veel sneller en moeilijker met muziek
    4. Zorgen dat je alles snapt, en anders zo snel mogelijk aan de docent/docente vertellen.
    5. Geen TV, of iets met je laptop/computer, anders raak je weer snel afgeleid en dan anderhalf uur later realiseer je pas dat je aan het leren moest…
    6. www.wrts.nl - dit is super snel en makkelijk om woordjes te leren voor een andere taal.

Ik kan nog wel met veel meer tips komen maar dit zijn wel de gene die ik het makkelijkst vind :slightly_smiling_face:
[font=Verdana]

Woordjes leren
doe ik door simpelweg te stampen… neem als voorbeeld onregelmatige werkwoorden van Engels… (moest ik toevallig pas doen) ongeveer 4/5 dagen van te voren (kan ook eerder beginnen natuurlijk :wink: ) schrijf ik de woordjes een keer over en vanaf dat moment elke dag herhalen herhalen…

Teksten leren (nja grotere dingen leren…)
een samenvatting maken, doorlezen, (je kan het belangrijkste arceren maar vaak, als ik uit ervaring spreek, wordt dan een hele pagina geel, groen, oranje of roze…) probeer een samenvatting te verwoorden in je eigen woorden…

En gewoon op tijd beginnen met leren! Ook al is dit lastig…

Als je toets meerkeuze is, wat bij mij helpt, is ezelsbruggetjes maken of de begrippen aan het antwoord koppelen.

De beste manieren zijn hier boven al genoemd. (:

Verschilt idd per persoon…

TIP: pas je gebruikersnaam aan, nu kan iedereen je op internet vinden!

Het verschilt dus per persoon, en ook aan wat voor soort stof je moet kennen. Mijn lerares vertelde me ooit dat je iets 7x hebt moeten herhalen voordat je het kent. Dus herhalen qua praten, schrijven etc. Vroeger gebruikte ik altijd wrts voor woordjes/zinnetjes. Voor grote lappen teksten maak ik een samenvatting, en voor toepasbare stof probeer ik zoveel mogelijk te oefenen. Ik kan me bv ook beter concentreren wanneer ik muziek luister, terwijl de ander zich hier aan kan ergeren tijdens het leren.

Ja, en begin op tijd! Scheelt je veel stress.