Hoe kan je dat bij elkaar krijgen?

hee,
mijn school steunt een school in Afrika.
en nu zochten ze leerlingen die volgend jaar meewillen naar het dorp waar die school is.
Je moet een motivatie brief schrijven enzo,
ik wil heel graag mee en ben dus nu met mn brief bezig.
maar als je mee mag, moet je wel zelf het geld betalen voor de reis etc.
dit zal maximaal 2500 euro zijn.
In je motivatie brief moet je ook zetten hoe je aan dat geld wil komen, door sponsors enzo.

Hebben jullie misschien een idee wat voor sponsoracties je kan doen?

• als je op school geen kantine hebt, vragen of je broodjes/chips e.d. mag verkopen (dit zal je wel met nog iemand moeten doen, en wat hulp van conciërges) dat had ik ook gedaan voor dance4life en we hadden echt super veel geld!
  • mensen voor 1euro of 50cent iets op een doek laten kladderen, en natuurlijk zeggen dat het voor een goed doel is (doen veel mensen)
  • in de stad een toneelstukje opvoeren en een groot bord neerzetten dat het voor dat doel is en dan een kistje neerzetten
  • een band/dansgroep zien te regelen (gratis, want het is voor t goede doel) en dan een optreden geven en dan mag iedereen voor zoveel euro naar binnen
  • bij de lokale discotheek iets regelen, een speciale avond voor het doel of een speciaal feest voor alleen jou school (en iedereen mag dan wel 1 iemand meenemen. meer mensen = meer geld)

en zo kan ik nog wel even doorgaan…
gebruik je fantasie, connecties en volwassenen, want het is veel geld maar het lukt je wel!
veel succes ermee

Die actie hadden wij ook op de middelbare school. Maar dan in Mexico.
Je kunt statiegeld bonnetjes zien te scoren en die inleveren en het geld daarvoor gebruiken.
Je kunt gewoon langs de deuren gaan, en vragen of ze daar iets voor over hebben.
Je kunt een deal sluiten met bijv. een plantjeskweker en die verkopen en de winst daarvoor gebruiken.
je kunt zelf sieraden maken en de winst ervoor gebruiken.

een sponsorloop organiseren?
bij mensen langs gaan en vragen of ze nog klusjes hebben?
lekkere dingen bakken en verkopen?
iets verkopen in de pauze in de kantine, frikadellen lopen erg goed :smirk:?
en toneelstuk maken en alle ouders die komen laten betalen om binnen te komen?

ohja ik weet nog wel iets, dat doen mijn neefjes op dit moment voor stichting kika.
een lan-party, hoe dat precies allemaal zit weet ik niet maar dat lan is zoon computer ietsje? haha ik heb daar geen verstand van.
maargoed ze gaan 17uur achter elkaar door gamen.
andere kinderen gaan 5uur touwtje springen.
5uur paardrijden ect etc… dus wat je hobby maar is.
dan kan je langs de deuren gaan en vragen of mensen je willen sponseren met een bedrag per uur of een vast bedrag!

succes iig!

ik maak zelf sieraden en om alles in te kopen is duur… je krijg er pas winst uit als je het bedrag bij elkaar hebt wat meer is dan je inkoopkosten

• langs de huizen lopen, je verhaal doen, en vragen of ze iets voor je overhebben.
  • sponsorloop organiseren
  • al je oude kleren, sieraden, schoenen, spullen, boeken etc. in een girlscene-verkooptopic zetten (:
  • je verhaal doen, en vragen of ze 2 euro willen betalen voor een kort (5min ofzo) filmverslag dat jij daar in afrika dan maakt en dat je ze dan zo’n filmverslag stuurt via de mail (geen kosten voor dvd’s/hoesjes & een bewerkprogramma kan je zo downloaden)

zoieso zou ik wel meer dan 1 ding doen, maakt goede indruk denk ik? ook heel origineel proberen te zijn, natuurlijk!

oeeh oeeh ik weet wat! (iets anders als hier al staat)
ga langs de deuren en vraag een kleinigheidje voor een karwijtje. vertel je verhaal en dat je dus ook moet schrijven hoe je aan je geld komt. misschien kan je voor mensen de hond uitlaten, de afwas doen, gras maaien of bij boerderijen is er ook altijd wel wat te doen. misschien kan je voor 10 euro een stal uitmesten of zo?

oww ja mijn broer ging ook een school bouwen in india hij heeft toen overal flyers opgehangen dat je voor 5 euro 1 baksteen mocht kopen… zo "hielpen"de mensen ook zeg maar bouwen. want dan kon hij mee naar india…