Hoe kan ik zijn nummer krijgen?

Hee,

Ik vind iemand leuk. Ik ken hem al een half jaar ongeveer, en sinds 2 maanden vind ik hem leuk. Hij heeft geen msn, geen hyves, geen twitter/facebook enz. Hij heeft WEL een mobiel. En hoe graag ik het ook wil, ik durf gewoon niet zijn nummer te vragen. Ik heb géén idee of hij mij leuk vindt. Hij zit bij mij op school en we staan bij elkaar in de pauze (zelfde vriendengroep).

Nou is mijn vraag: hebben jullie ideeën/tips voor mij hoe ik zijn nummer kan krijgen?
xx.

Het kan, als je het niet zo goed durft, ook met behulp van een smoes? Over huiswerk of zo.
En anders vraag je gewoon zijn nummer aan iemand anders uit je vriendengroep en sms je hem gewoon.

Hij zit niet bij mij in de klas, dus dat met het huiswerk kan niet. Volgens mij heeft niemand zijn nummer. (Hij heeft zo’n koelkast mobiel waarmee hij niet veel doet. :'dp)

Gewoon heel nuchter: goh, ik heb daar en daar een vraag over, als je me nou je nummer geeft sms ik je er later over. Zelf had ik dit laatst ook bij een jongen die ik NIET leuk vindt. Dat was ook niet eng.
Simpel toch?
Succes!

Ja dat is wel een slimme ja, dankjewel!

Wel laten weten of het gelukt is, hè!

Ja zal ik doen!
En nog meer ideeën en tips?