Hoe kan ik zijn gevoel weer opwekken?

ik moet ff wat kwijt want het bedrukt mijn hele hart.
Ik heb al bijna 2,5 jaar een relatie. Ik kan me geen beter vriendje wensen want hij is zo lief.
Maja vorige week hield hij iets achter voor mij. Maar wel zeggen dat er niks aan de hand is.
Donderdag zijn we heel leuk naar een film gegaan en hebben we echt een leuke tijd gehad. Vrijdag begon ook helemaal goed tot ik het zat was dat hij niks zei. Hij zat de laatste tijd veel te sms’en en te msn’en met een nieuwe vriendin van hem. Dus ik werd best wel achterdochtig. Ik heb zijn gespreksgeschiedenis na gelezen met haar. Het kwam over dat zij hem leuk vind. Dus ik ging het navragen of ze hem inderdaad leuk vind. Maar hij zei nee. Het was alleen maar een vriendin, meer niet. Twee uur later was ik het zat. Ik vroeg hem of hij even mee wou met mij praten boven op zijn kamer.
Ik heb hem heel duidelijk gevraagd of hij nog van mij hield. Mijn hart viel ook in duigen toen hij nee zei. Hij wist het niet meer maar hij hield al 2-3 weken niet meer van mij. Naar doorvragen kwam het uit op 1,5 week. Hij wou het eigenlijk aankomende woensdag uitmaken omdat we afgelopen zondag een familiereünie hadden van hem. Hij wou echt graag dat ik mee ging zodat ze het meisje konden zien waar hij zo gelukkig mee was.
Na een grote portie huilen samen heb ik hem echt gesmeekt of hij het niet nog een keer wou proberen. Dat hij de relatie nog eventjes niet opgaf.
Dus zaterdag kwam hij aan dat hij het inderdaad nog wil proberen.
Want inderdaad, de roze wolk verdwijnt wel ergens ooit een keer.
Maar het meest stomme is dat hij nog wel van mij houdt. Het is niet meer zoveel als er voor maar het zit nog ongeveer op de helft. Tenminste dat zijn zijn woorden.
Na duidelijke afspraken e.d. zijn we dus verder gegaan.
Maar nu komt de vraag: Hoe kunnen we zijn gevoel weer een beetje opwekken?
Ik dacht al aan dates en leuke dingen doen samen maar ik kom er zelf niet goed uit.

Dit is me een beetje onduidelijk…?

Hij is ook heel onduidelijk jammer genoeg.
Hij zei dat hij al 2 - 3 weken niet meer van me hield. Naja twee weken geleden waren we zown beetje op vakantie dus toen vroeg ik of hij nog van me hield toen we op vakantie waren. Naja zo doende kwam hij op anderhalf week uit.

En de zaterdagavond zei hij van dat hij nog wel van me hield. Vroeg ik van op een schaal van Heel veel tot helemaal niets zei hij tussen in.
Het is echt een vaag mens soms…

Maar wat bedoelt hij dan met niet houden van? Dat hij gewoon opeens een wat minder gevoel kreeg over jullie relatie? Ik vind het wel raar dat hij op de ene dag aan zijn familie wil laten zien dat jullie gelukkig zijn samen, maar een paar dagen later het gelijk uit wil maken.

Lastig, ik weet niet hoe oud je bent, maar je relatie is best lang en mss heeft hij niet het gevoel dat jullie ergens naartoe gaan. Wat je bezig houdt is ergens naartoe leven, ergens mee bezig zijn. Mss is het tijd voor een volgende stap of op korte termijn iets plannen wat jullie samen kunnen doen wat erg spannend en nieuw is.

niet.

Heb hier geen ervaring mee, maar misschien is het gewoon een dip van zijn kant.
Doen jullie veel samen? (bios, winkelen, uitgaan…) Dan kun je misschien het gevoel weer opwekken door veel samen te doen.
En anders kunnen jullie misschien een tijdje afstand van elkaar nemen. Hopelijk beseft hij dan dat hij eigenlijk heel veel van je houdt!

Mijn vriend heeft het gister uitgemaakt omdat hij niks meer voelde. Dus ik ben te laat. En ik zou er maar heel snel wat aan gaan doen, want je wilt niet voelen wat ik nu voel. Ik wens dit gevoel niemand toe!

we gaan 4 weken lang leuke dingen doen samen om zijn gevoel weer op te wekken. Wat weten we nog niet. Het is zijn beurt deze week en hij wil niks zeggen…
Na die 4 weken nemen we een weekje rust zonder enig contact en bekijken we het die week er op van hoe en wat.
Heb nu echter wel een kut gevoel. Het is raar om smsjes te krijgen van hem waar alleen kusjes in staat en geen hvj meer… :frowning_face:
De spontaniteit is nu echt weg.