Hoe kan ik uitzoeken waarom mijn vader zelfmoord pleegde?

Heey,

De titel is denk ik wel duidelijk?

Weet jij misschien hoe ik kan uitzoeken waarom mijn vader zelfmoord pleegde?
Het zal moeilijk zijn, dat weet ik.

Maar het zou me wel rust geven…

Ten eerste gecondoleerd

Ten tweede alsje vader niets heeft achter gekaten is het alleen maar giswerk. 100% zul je het nooit weten

Bedoel je dat ik er nooit achter kom wat de reden is?

Je zou aan je moeder kunnen vragen of zij misschien iets weet, of je opa en oma, vrienden van je vader.
Liep hij bij een psycholoog, of heeft hij ooit bij een psycholoog gelopen? Misschien dat die persoon meer weet.

Veel sterkte!

Heftig!

Ik denk dat het een onderdeel van het rouwproces is. Het is heel lastig om dit uit te zoeken als je vader niets achter heeft gelaten. Ik snap dat je graag een antwoord wil op deze vraag, maar ik denk dat je helaas nooit 100% een antwoord gaat vinden. Ik hoop voor je dat je wat antwoorden op je vragen kunt krijgen en daardoor rust krijgt.

Sterkte.

Mijn opa en oma en mijn vader hadden niet zn goede band. Mijn opa en oma van mijn vaders kant zijn voor mijn geboorte al overleden, de vrienden van mijn vader ken ik niet of daar hebben we geen contact meer mee, en mijn vader had ook niet echt vrienden (owh wat klinkt dat vriendelijk hoe ik het verwoord), zo ver ik weet liep mijn vader niet bij een psycholoog of heeft hij er ook nooit gelopen…

Sterkte in ieder geval.

En verder denk ik niet dat je het ooit te weten zal komen. Waarschijnlijk denk je dat het makkelijker zal zijn als je het kan begrijpen, maar als je vader echt psychische problemen had hoop ik dat je nooit hetzelfde mee zal maken als hij.

Dankjewel, klopt 100% zekerheid zal ik niet hebben. Het gaat ook een lange zoektocht worden om iets van redenen die het kunnen zijn te achterhalen, maar ik kan dan wel beter rusten denk ik. Desnoods vraag ik hulp aan mijn docent, die van alles af weet.

Nogmaals bedankt.

Dankjewel,

En ik, wil dit uitzoeken omdat ik, automutileer en ik dus doordat ik misschien kan achter halen waarom mijn vader dit heeft gedaan, mijn proces misschien ook beter gaat verlopen, ik hoop het wel in ieder geval…

Ga je al naar een psycholoog? Die kan je in ieder geval helpen met jouw problemen en je helpen in het rouwproces, daar kan je al veel aan hebben. Ik snap dat je graag wilt weten waarom het zo gebeurd is, maar ik denk niet dat je het ooit zal weten en daarom denk ik dat je je beter kan focussen op je eigen problemen.

Dit ja. Overigens is de kans groot dat het een opeenstapeling van problemen is. Zoals je al benoemde had je vader niet zoveel vrienden en is zijn ouders vroeg verloren. Ik denk niet dat er een vinger te leggen valt op één gebeurtenis, anders had je dit wel geweten. Je kan het alleen aan je moeder vragen, uitzoeken hoe hij het op werk had etc.

In ieder geval gecondoleerd en heel veel sterkte. Ik raad je inderdaad ook aan om naar en psycholoog gaan, die kan je veel rust geven.

Ja helaas ga ik al naar een psycholoog… voor mn automutialtie (zelfbeschadeging)… Ik denk ook niet dat ik ooit de precieze reden zou kunnen achterhalen maar ik kan wel een reden proberen uit te zoeken…

Mn vader mocht niet werken, hij was afgekeurd. Ik vermoed, dat mn vader dit gedaan heeft omdat hij, mn broertje en mij wou beschermen en hij er misschien niet mee kon leven dat zn kinderen zouden moeten leven met iemand die in de gevangenis zou komen… Maar dat lijkt me een stugge reden…

btw thnxxx…

Ik denk niet dat ik je kan helpen maar ik wil je wel ontzettend veel sterkte wensen…!

Wat vreselijk… Ik wens jou ontzettend veel sterkte!

Dank jullie…

Heel veel sterkte meid!

Dankje

Heel veel sterkte lieve meid!
Ik hoop dat, stel je vind de reden waarom je vader zelfmoord pleegde niet, alsnog wat rust vindt en een mooi leven gaat leiden!

Veel liefde en steun van mij :sob::muscle: