Hoe kan ik praten over zelfbeschadiging

Hallo, ik snij mezelf doordat ik vroeger veel meegemaakt heb en daardoor erg onzeker ben. Ik heb het nu al een paar maanden niet meer gedaan, maar heb af en toe nog wel de drang om het te doen. Ik wil hier graag met mijn mentor over praten, maar ik weet niet hoe ik het gesprek moet beginnen. Ik heb er nog nooit met iemand over gepraat. Ik ben misschien van plan om het aan een goede vriendin uit mijn klas te vertellen, zodat zij het aan mijn mentor kan vertellen, maar ik weet ook niet hoe ik het gesprek met haar moet beginnen… Verder ben ik erg bang voor de reactie van mijn mentor en mijn ouders. Ik ben bang dat ze me raar vinden en me niet begrijpen. En er is nog iets: ik wil later heel graag lerares Engels worden, maar ik ben bang dat dat niet meer kan als de opleiding en mijn toekomstige werkgever zien ik professionele hulp gehad heb of dat mijn kans op een baan dan kleiner wordt… Kan iemand me aub helpen? Alvast bedankt! Xxx

http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/algemeen-automutilatietopic-4-255975.32425.html
Hier zitten mensen met dezelfde problemen, misschien heb je daar wat aan?

En ik denk inderdaad dat je het beter aan iemand kan vertellen. Als het beter voelt om het eerst aan een vriendin te vertellen, probeer dat dan ook te doen. En je toekomstige werkgever zal daar echt niet moeilijk over gaan doen. Er zijn zoveel mensen die ooit hulp hebben gehad, je bent zeker niet de enige.