Hoe kan ik over hem heenkomen?

Hee mensen!
Dit is mijn eerste bericht en ik vroeg me af of jullie wat tips voor me hadden;

Vorig jaar rond september had ik veel contact met een jongen en ik was tot over mn oren verliefd. We hebben ook een paar keer gezoend en best vaak afgesproken maar hierdoor ging het slecht op school. Dus ik wilde me wat meer op school concentreren en toen hij me vroeg zei ik nee. Hij was best teleurgesteld maar daarna praatten we nogsteeds heel veel en na een maand vroeg hij me nog een keer en toen zei ik weer nee. Uiteindelijk zei hij: ‘laat maar weten wat je wilt.’ Ik heb best lang nagedacht en na een tijdje heb ik de moeilijkste beslissing gemaakt en gezegd dat ik zeker wist dat ik niks met hem wilde. Terwijl ik nogsteeds doodverliefd op hem was. Maar ik wilde gewoon geen vriendje en op school van al die onvoldoendes afkomen en dat lukte niet als ik constant met hem praatte en me nergens op concentreren. Sinds december hebben we niet meer gepraat, maar nogsteeds denk ik best vaak aan hem en stel ik me voor hoe het zou zijn geweest als ik ja had gezegd. Ik vind dit echt niet leuk dus heeft iemand tips?
Bedankt voor het lezen! xxx

School gaat altijd voor, maak hem duidelijk dat je ook gewoon op school moet concentreren. En vergeten gaat echt niet makkelijk.

Be honest.
Maar ik denk ook niet dat je van hem kunt verwachten dat je hem zo maar weer te voor schijn kan halen wanneer jou dat uit komt. Ik bedoel, je hebt al 2 keer nee gezegd (wat ik heel goed snap hoor!).

Ik zou eens beginnen met een berichtje als ‘hee.’
en dan iets als weet je, het is best wel lang geleden dat we gepraat hebben…
je kunt ook toevoegen; ik mis onze gesprekken… :frowning_face:
zoiets…
zou misschien helpen? Als hij goed reageert kun je dit vaker doen, tot jullie weer iets dichter bij elkaar komen. Je kunt hem dan vertellen wáárom je nee hebt gezegd terwijl je hem wel leuk vind. Ik bedoel, het is nu zomervakantie, je hebt de tijd! xxxxxxxxxxx hopelijk heb je hier wat aan .

Dankje voor jullie reacties!
Maar misschien heb ik het een beetje verkeerd uitgelegd haha, ik wil juist niet meer tegen hem praten, en ik dacht misschien heeft iemand tips om hem te vergeten :stuck_out_tongue:
Sorry voor de onduidelijkheid xx

hey, ik heb hier ook zo’n probleem… je kan niet zomaar iemand vergeten en doen alsof er nooit iets was tussen jullie. dat gaat gewoon niet. maar focus jij je meer op school en op andere dingen, en praat je nooit meer tegen hem dan word het automatisch steeds minder. alleen dan moet je ook echt niet op hem letten ofzo. dat is dan wat ik doe en bij mij helpt het wel. :slightly_smiling_face: xx

Leg hem uit dat je je meer wilt gaan concentreren op school. En school en een vriendje kan best samen, je moet je er dan toe zetten om je dan te kunnen concentreren op school.

Ervoor zorgen dat er niks meer is wat je aan hem doet denken zoals foto’s, cadeautjes, briefjes.
Niet expres naar plekken gaan waar hij zou kunnen zijn.
Daten met andere jongens ookal vind je ze niet ‘leuk-leuk’.
Als je aan hem denkt, ga dan direct iets doen wat je afleid.
Stort je volledig op je huiswerk.
Of zoek een nieuwe hobby ;p?