Hoe kan ik mijn ouders helpen?

Hallo,
op het moment hebben mijn ouders het niet bepaald breed, maar dit willen ze niet laten merken aan mij, en mijn broertje en zusje. Mijn broertje en zusje zijn nog wat te jong om het te snappen, maar mijn ouders hebben moeite om rond te komen.
We hebben net pakjesavond gehad, en we hebben een belachelijk grote tv gekregen omdat mijn zusje zeurde dat onze tv niet goed genoeg was. Maar nu voel ik me schuldig omdat hij echt heel duur was.

Heeft iemand een idee hoe ik mijn ouders zou kunnen helpen? Alvast bedankt.

Misschien zou je wat meer dingen voor jezelf kunnen betalen wat zij normaal betalen, verder is dit iets wat ze vooral zelf moeten uitzoeken enzo…

heb je een baantje? zo ja; betaal de dingen die je wil zelf.
zo nee; zoek er één

Ik krijg ¤50 per maand, en betaal alles dat ik wil al zelf. En naar een baantje ben ik opzoek. Weet toevallig iemand een baantje dat redelijk wordt betaald?

Meer dingen in het huuishouden doen.

Zij zullen als ze thuiskomen van hun werk niet meteen hoeven stressen over het huishouden. Dat geeft rust, kunnen ze helder denken enzovoorts.
Verder misschien toch eens met je ouders rond de tafel gaan zitten over de uitgaven, zo’n tv is wel heel leuk. Maar waarom niet een iets goedkopere? Maargoed, dan kun je misschien afspraken maken voor de volgende keren dat er luxe goederen aangeschaft worden.

eindelijk eens een nuttig topic!

ja eigenlijk is alles wat ik hier wou zeggen al gezegt
heel veel sterkte, heb hetzelfde doorgemaakt!

schoonmaken verdient geloof ik wel goed… al die rotbaantjes trouwens. maar als je een baantje wilt dat een beetje uit te houden is, zou ik je adviseren om in een supermarkt te werken.

Volgens mij verdient de Albert Heijn wel goed. Of oppassen (kijk bij de supermarkt voor briefjes of op marktplaats). Sterkte!
@LittleDream: I agree, stofzuig eens of doe de afwas (als je dat nog niet deed). Kleine dingetjes helpen al heel veel.

als ik jou was zou ik net zoals iedereen zegt,
je eigen dingen gewoon zelf betalen, en dus een
baantje zoeken
en misschien proberen te zorgen dat je broertje en zusje niet
gaan zeuren over bijvoorbeeld die tv, zodat je ouders geen
nieuwe hoeven te kopen.

Ik vind het echt super lief van je dat je, je ouders wilt helpen
succes, xxxx