Hoe kan ik mijn gezicht smaller doen lijken? (ZONDER contour & highlighten)

Dag dames!
Ik heb van mezelf een brede kaak en dit stoort mij al ontzettend lang heel erg. Ik vroeg mij af of jullie tips hebben om een gezicht smaller te doen uitkomen? Hiermee bedoel ik NIET contour & highlighten, want ik krijg hier altijd een vies gezicht van.

Ik heb net wat research gedaan op het internet en kwam uit op het gebruiken van blush (alhoewel mij dit niet helemaal duidelijk is, wellicht dat jullie mij een toelichting kunnen geven?) en het dragen van een zijscheiding en dus vooral geen middenscheiding (voor mij is dit ook een beetje een raadsel, want ik kan me ergens wel voorstellen dat een middenscheiding je gezicht smaller kan doen uitkomen?).

In ieder geval, ik vroeg mij af of jullie meer van zulke tips en tricks hadden zoals het gebruik van blush & je scheiding, want zulke kleine dingen kunnen al een heleboel helpen.

Bedankt voor het lezen en ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Gebruik je wel de goede producten dan om mee te highlighten en countouren? Misschien kun je eens advies vragen bij een MAC store, en kunnen ze het bij je voor doen. Want dat zijn toch wel de manieren om een smaller gezicht te krijgen.

Je haarlengte bepaalt ook voor een deel hoe breed/smal je gezicht lijkt.
Je kunt ook even naar de kapper en vragen wat geschikte kapsels zijn voor jouw gezicht!

Ik weet niet wat je gewicht is, maar ik heb zelf ook een breed (vooral bol) gezicht en bij mij zou het moeten zijn dat ik moet afvallen. Ik weet niet hoe jouw lichaam is, maar misschien kan dit je gezicht ook wat smaller laten lijken? Als het echt alleen je kaaklijn is, dan zou een nieuw kapsel inderdaad echt wonderen kunnen doen. Ik heb pasgeleden een lange bob laten knippen en dit ziet er een stuk beter uit dan toen m’n haar zo sluik langs m’n gezicht hing. Volume bovenop kan ook heel goed helpen!

Het goede kapsel kan wonderen doen voor je gezichtsvorm! Denk aan de lengte van je haar, de scheiding, hoe de lokken langs je gezicht geknipt zijn, etc. Ik zou eens langs de kapper gaan!
Verder kan blush op de juiste plek je gezicht ‘liften’, zie hier:

Verder duurde het bij mij best lang totdat m’n contour er oke uit zag, misschien gewoon meer filmpjes kijken? Bij mij ziet het er heel vies of zo uit wanneer ik mijn voorhoofd contour, bijv. Ik moet vooral mijn kaaklijn, cheekbones en de zijkant van mijn gezicht doen omdat die groot zijn.

Succes!

Zoals hierboven wordt gezegd over kapsels etc, maar ik zou toch echt proberen om te contouren. Wat bedoel je precies met ’ een vies gezicht ', want een goede contour kit kan echt wonderen doen!