Hoe kan ik het beste afvallen?

Hee meiden, ik ben altijd erg dun geweest, tot een jaar geleden ongeveer (puberteit, je kent het wel…). Ik ben niet dik, maar ik zou heel graag wat strakker willen zijn bij mijn benen, heupen en billen. Ik ben ongeveer 1.70 lang, en ik weeg rond de 56 kilo, soms iets meer en soms iets minder, maar nu weet ik niet zo goed waar ik m’n streefgewicht op moet stellen. Nogmaals, ik ben niet dik dus het is niet dat ik echt kilo’s wil afvallen, maar gewoon op sommige plaatsen iets minder vet zou ik wel fijn vinden.

Hebben jullie tips hiervoor? Ervaringen/opmerkingen? Hoe kan ik dit het beste aanpakken? :slightly_smiling_face:

Mijn tip: gewoon paar keer in de week sporten (gym niet meegetelt) en al het lekkers dat je voor je neus krijgt laten staan.
Veel succes!

spieroefeningen op de plekken waar je wat minder vet wil.
Bijv. als je een buikje hebt, en je wil het helemaal strak hebben. Doe dan een paar maanden buikspieroefeningen, 100x per dag ofzo? en je hebt een plat buikje. Bij mij in ieder geval wel. Als je verder gaat met buikspieroefeningen, kan je zelfs een beetje spieren zien op je buik als je je inhoud:P maar je krijgt wel mooi plat strak buikje:P

oja als je 1.70 bent is je minimale gewicht 54 kilo, daaronder bent je te dun voor je lengte.

Uh, dat heeft met je leeftijd te maken heur.

Oja dat ook nog erbij, maar goed. Ik had een nieuw weegschaal gekocht, en het stond op de achterkant van de doos. in zo’n tabel.

Jou gewicht is prima, afvallen is nergens voor nodig, dat is zelfs gevaarlijk.

Ik zou niet gaan afvallen.
Maar gewoon gaan sporten, en dan goed trainen op de zones waar jij vind dat je vet hebt of waar je iets wat strakker wilt.

je gewicht is goed hoor, je krijgt gewoon meer rondingen, vet.

Ja, daar hebben jullie ook gelijk in. En ik wil ook echt niet afvallen om veel dunner te worden, maar gewoon plaatselijk wat strakker te worden. Wat voor oefeningen zouden jullie aanraden voor benen, heupen en billen dan? :slightly_smiling_face:

^ Pilates
Dit zijn makkelijke oefeningen om thuis te doen, je ziet zelf wel welke voor benen zijn.
http://blogs.experienceli…008/03/porta-pilates.html