Hoe kan ik hem overhalen???

Mijn moeder is begin zomervakantie overleden en we haden nogal veel huisdieren:
-2 konijnen
-4 katten
-1 hamster
-2 ratten

nu zijn de konijnen naar een opvang de ratten en hamster mocht we mee nemen ( ik (12) en mijn zus (15)). De katten gingen naar mijn oudste zus (18) en haar vriend die op zich zelf wonen. Nu kunnen ze hun huishuur niet meer betalen en gaan ze bij de moeder van haar vriend wonen. Die wil maar 2 katten en wij weten niemand die de andere 2 wil. Ik wil ze wel maar mijn vader denkt dat ik ze niet verzorg en wil zelf niet zorgen voor ze. Ik wil echt voor ze zorgen en doe dat echt! Weten jullie hoe ik hem kan over halen?? Ik ben ten einde raad en wil ze echt niet kwijt. Ze zijn zegmaar ook een soort herrinering dus pleassee wat moet ik doen??

xxxMe

Er is toch best wel weinig verzorging nodig voor een kat?

Kattenbak verschonen als je die gebruikt, eten en drinken geven en een beetje aandacht? Eventueel kammen wanneer nodig.

Oh, wat een kutsituatie. :frowning_face:

Vraag anders aan je vader of je ze voor een soort “testperiode” mag bijhouden, waarin je kan bewijzen dat je wel voor die katten kan zorgen.

Inderdaad, een ‘‘test-periode’’ is echt heel slim! Laat in bijvoorbeeld een maand zien dat jij kei verantwoordelijk kunt zijn over die twee extra huisdieren! Ik hoop dat het lukt!

dat had ikook al gevraagd maar als hij dan vind dat tniet goed gaat vind hij dat hij een nieuw baasje moet zoeken en daar heeft ie geen zin in. Hij zei dat als hij geen nieuw baasje zou zoeken ze zouden blijven omdat wie niet wouden zoeken… zijn theorie ;(

Ja maar hallo, jij gaat er gewoon voor zorgen dat het wél goed gaat! Beetje positief instellen, he! :wink:
En hij wil niet zelf een nieuw baasje zoeken dan, wanneer hij het niet goed vindt gaan? Dan zou ik als ik jou was ook weigeren om te zoeken, dan blijven die katten gewoonweg bij jullie.
En anders vast een berichtje op facebook/twitter/hyves zetten? Met erbij dat het best dringend is en ook goed uitleggen waarom en waarom die dieren zo’n grote betekenis voor je hebben.

Ik snap dat t logisch klinkt maar hij vind dus van niet. En ik weet dat t goed gaat maar pap denkt van niet -.- dus tsja ;(

Misschien iets als dat je het jammer vindt dat hij je niet vertrouwt en dat het heel belangrijk voor je is dat de katten bij je blijven omdat ze je je aan je moeder doen denken?

Maar ze weten nu dus niemand anders voor die 2 andere katten? Dan kan je in ieder geval tegen je vader zeggen dat jij ze nu wel wil, want wat moet er anders mee gebeuren?
Ik zou er echt op aandringen dat je ze supergraag wil houden, en dat je daar heus wel voor kunt zorgen. Ik heb ook een kat en dat kost écht niet veel tijd of moeite, als je dat graag wil kan je dat heus wel! Zou hem dat proberen duidelijk te maken, maar als hij dat niet wil geloven kan je verder niet zoveel vrees ik… Succes!

Vraag anders of je de katten een weekje op ‘proef’ mag, dan ziet hij vanzelf dat je het wel aankan!

Zoals al eerder is gezegd, een proef-periode. En daarin zal het heus wel lukken hoor. Een kat is toch niet zo veel werk? Ik zou zelfs graag een kat willen, ze zijn makkelijk te verzorgen. En ontzettend lieve beesten, en ook niet druk. Maarja helaas ben ik allergisch :frowning_face:

Ten eerste, gecondoleerd, ik vind het echt heel erg voor je.
En als reactie op je vraag: misschien is het slim om ook echt uit te leggen dat je ze als herinnering ziet en er veel waarde aan hecht. Dat je ze echt niet kwijt wil.

Dan heeft hij misschien al wat meer begrip ervoor, en je zou misschien ook kunnen vertellen dat je precies weet hoe je ze moet verzorgen en dat als het mis gaat ze altijd dan nog weg kunnen en je daar dan open voor zal staan.

Heel veel sterkte met het verlies en succes met de katten.

Dat is wat ik wilde zeggen. :slightly_smiling_face:

miss kan ik hem dit laten lezen…

^ Dat zou ik doen inderdaad!