Hoe kan ik hem helpen?

• sorry, gone -

Bah wat naar! Ik weet nooit zo goed raad in zulke situaties. Sterkte!

Damn, dat is moeilijk, dat weet ik uit ervaring.

Het beste wat je kan doen is veel bij 'm langs gaan, als dat kan, en geef 'm een knuffel. Dat iemand er letterlijk is, bij 'm in de buurt, maakt meer uit dan woorden op een afstand. Laat 'm praten, zeg niet dat jullie leuke dingen moeten gaan doen zodat 'ie het kan vergeten, want dan krijgt 'ie het gevoel dat 'ie bij jou ook zichzelf niet mag zijn. Laat 'm praten, en ga daarna misschien even iets doen, een wandeling maken ofzo. Even iets anders. Of laat 'm bij jou thuis mee eten, zodat 'ie even van z’n thuis weg is. Persoonlijk contact is heel belangrijk. Sterkte.

• gone -

Ik weet inderdaad ook nooit raad in zulke situaties, maar het enige wat ik kan bedenken is; zoek afleiding voor hem, ga leuke dingen met hem doen, zodat hij vanzelf weer een beetje vrolijker word, en laat weten dat je er voor hem bent door hem te knuffelen etc. Sterkte meid!

wel, je zal wel goede momenten uit z’n leven weten, zeg deze dan aan hem, vertel hem dat er zoveel dingen zijn dat hij nog kan doen later, hij kan zijn dromen waarmaken? zeg dat hij zoiets kostbaar als ‘leven’ niet zomaar weggooit, en dat het leven altijd ups en downs heeft maar dat hij gewoon moet doorgaan en dat hij van de slechte dingen juist sterker van word! zijn geluk gaat zowiezo nog komen en dan zal hij blij zijn dat hij geen zelfmoord heeft gepleegd!
Geef hem gewoon héél veel moed!

• gone -