Hoe kan ik dit regelen?

Hey meiden,

Ik woon nu al een hele tijd in Nederland maar ik heb me hier nooit thuis gevoeld. Het is gewoon niet ‘mijn’ land en ik wil hier echt zo snel mogelijk weg. Ik ben nu 17, ben nog jong, maar ik wil echt niet mijn hele jeugd hier doorbrengen. Ik wil zo niet normaal graag naar Amerika. Ik heb heus wel door dat ik niet de enige ben, maar het is bij mij echt een halve obsessie en soms sta ik echt te janken dat ik hier nog ben. Ik “hoor” niet in Nederland.

Ik snap ooook wel dat mijn leven niet opeens geweldig zal zijn in Amerika en dat alles daar wel goed zal gaan. Ik weet niet waarom, maar Amerika spreekt me op de 1 of andere manier heel erg aan.

De vraag is: WAT moet ik in hemelsnaam doen om er te komen? Ik vind er nauwelijks wat op de internet. Behalve dat je mee kan doen aan de Green Card lottery (moet je 18 voor zijn), of je moet heel veel geld hebben en een eigen bedrijf willen beginnen ofzo, of je moet er familie hebben of met iemand trouwen daar. Allemaal dingen die mij te ver, behalve die loterij, maar daarvoor zal ik moeten wachten.

Wat kan ik in hemelsnaam doen om hier echt in 4 jaar weg te komen? Mijn moeder vind dat ik deze droom moet opgeven, maar dat kan ik niet… Dit is echt mijn enige droom, het enige wat ik ECHT wil.

Heb je al geprobeerd om je in Nederland thuis te voelen?
Van welk land ben jij dan afkomstig? :3

misschien kan je aupair worden daar? dat deed een kennis van mij maar miss moet je dat ook 18 zijn.

Ja ik moet sowieso wachten, iig 2 jaar omdat ik nu nog mijn havo diploma wil halen. Maar ik wil daarna echt zo snel mogelijk weg. Ik heb hier echt niks te zoeken :’)

Nee dat spreekt me niet zo aan eerlijk gezegd… toch bedankt!

Leuk dat je moeder zo meewerkt --’
Waarom zou het onmogelijk zijn?

MAAR, ik zou het zelf ook niet zo heel goed weten eerlijk gezegd. Is er niets te vinden op de site van de Nederlandse/Amerikaanse overheid?

Even praktische vraagjes: ben je er überhaupt al wel eens geweest? Niet lullig bedoeld, maar ik kan me zo voorstellen dat niet veel 17-jarigen uit Europa de VS hebben bezocht. Want de VS in films/series is natuurlijk wel even iets anders dan de werkelijke VS. Misschien zou je een half jaartje bijv. au pair kunnen doen om echt te voelen hoe het is om daar te wonen. Als je daarna nog steeds denkt ‘dit wil ik!’ zou ik ervoor gaan.
Want emigreren naar een ander continent is niet echt iets wat je even doet.

Overigens voel ik me hetzelfde wat die ‘WEG UIT NL’ betreft C:
Al zou ik eerder voor Zweden of de UK gaan, aah, lijkt me geweldig.

je kan daar een jaar college gaan doen?

Oh haha, ik was te sloom.
Maar er zijn ook andere dingen die je kunt doen om de VS te ‘proeven’.
Een meisje bij mij op school gaat 5VWO op een High School daar doen. Komt in een gastgezin en piept er gewoon een jaartje tussenuit. Betekent wel dat ze volgend jaar in NL nog een keer 5VWO moet doen, maar zoiets is ook een optie. Al doe jij HAVO en weet ik niet of je dit ook kan doen in je examenjaar (want als je nu naar de vierde gaat kom ik er eigenlijk al te laat mee)

En over de au pair kwestie: 17 kan ook, maar het ligt natuurlijk aan de ouders. Als zij je te jong vinden, nemen ze je niet. En het is ook een flinke verantwoordelijkheid en daarnaast moet je wel je boontjes doppen in een vreemd land, zij het onder supervisie van de ouders.

Dus jij wil liever naar een land waar je niemand kent, en waar je gewoon zult komen te wonen in een kut woninkje in een rot wijk omdat je geen geld hebt en waar je jaaaaaren keihard zal moeten werken om ook misschien maar een beetje geluk te krijgen ipv stoppen met zeuren en een prima leven kunnen leven in nederland? Want begrijp je wel, als jij naar Amerika gaat ben jij daar zoals allochtonen hier worden behandeld?

Ja. Ik heb zoiets van: zoveelste 17 jarige meisje dat Amerika cool vind door alle Tumblr plaatjes en denkt dat ze instant gelukkig zal zijn. Well wake up, it ain’t gonna happen.

Volgens mij wil ze dat ik het opgeef zodat ik bij haar blijf ofzo :3

Ik lees niks waar ik echt wat aan heb jammer genoeg. :’) En ja, ik ben wel naar Amerika geweest. 2 keer en bij elkaar zo’n 10 weken lang. Maar ik snap wel dat vakantie iets anders is dan er echt wonen.

Het kutte is dat ik niet echt geinteresseerd ben om te werken als au-pair plus mijn moeder zou me dat nooit toelaten…

Serieus ik heb er echt over nadenken om met 1 van de personen die ik daar heb leren kennen te gaan trouwen :’) Maar dat is zo vergezocht en dom en moeilijk.

[quote author=faalhaasje link=topic=205163.msg[quote author=Levine link=topic=205163.msg[quote author=Levine link=topic=205163.msg9273835#msg9273835 date=1313356535]#msg[quote author=Levine link=topic=205163.msg9273835#msg9273835 date=1313356535] date=1313356535]#msg[quote author=Levine link=topic=205163.msg[quote author=Levine link=topic=205163.msg9273835#msg9273835 date=1313356535]#msg

[quote author=faalhaasje link=topic=205163.msg[quote author=Levine link=topic=205163.msg[quote author=Levine link=topic=205163.msg9273835#msg9273835 date=1313356535]#msg[quote author=Levine link=topic=205163.msg9273835#msg9273835 date=1313356535] date=1313356535]#msg[quote author=Levine link=topic=205163.msg[quote author=Levine link=topic=205163.msg9273835#msg9273835 date=1313356535]#msg

ja, je hebt het wel door. maar toch geloof jij dat jij wel dat ene meisje zult zijn wie het wel zal lukken. emigreren kan altijd nog; doe het dan als je gewoon een baan kunt nemen, geld hebt voor een huisje, etc.

Ik moet Faalhaasje wel een beetje gelijk geven. Het sociale stelsel is hier héél anders dan in de VS. Als je daar nieuw bent, eh - zoek het uit. Hier wordt je (zowat) met open armpjes verwelkomd en krijg je allerlei uitkeringen als het een beetje tegen zit.
(Ga maar in op deze reactie, maar Nederland is echt ontzettend tolerant en heeft nou eenmaal een verschrikkelijk breed vangnet. Rechts in NL is links-midden in de VS)

Maar ik zou het echt werkelijk níet weten, uppie.

Nee hoor, ik ben niet zo naief om mezelf als een uitzondering te zien. En je hebt inderdaad gelijk als je zegt dat emigreren pas een goede beslissing is als je een huis kan veroorloven maar ik word serieus gek om het idee dat ik mijn jeugd HIER ‘verspil’

Heb jij in Amerika GEWOOND? Waarom ben je naar Nederland gekomen? :’)

Dat wil ik niet. Ik moet sowieso nog twee jaar havo doen en ik kan echt geen jaar vrij nemen, anders ben ik 20 en zit ik in 5 havo. Nee dat gaat 'm niet worden :'D

Vriendinnetje van mij is na de havo high school gaan doen en vond het zo leuk dat ze er ook is gaan studeren en ook wonen (en niet getrouwd of een bedrijf ofzo). Ik heb zelf ook drie maanden in Amerika ‘gewoond’ (ik speelde toen hockey voor een school en sliep bij het gezin van de coach), ik vond het er echt vreselijk. Ik zou als ik jou was er eerst voor een kortere periode heen gaan en niet definitief. Kijk bij organisaties als travel active voor dingen als high school, college, work en travel zodat je het Amerikaanse leven alvast meemaakt.

Maar het is wel een heel goede voorbereiding op je Amerikaanse leventje. En wat boeit het nou dat je dan 20 bent? Als je 'm daarna toch naar de VS smeert, zou ik me daar niet zo druk om maken.
Het is eerder dat je zo niet vast zit in de VS met zo’n gevoel van ‘kalote’.
Kun je niet voor jezelf omschrijven WAT je precies in Amerika ziet, en wat je ervan verwacht? En waarom NL niet aan deze verwachtingen voldoet?

ik heb dit gevonden

http://latravia.com/guide/nl-NL/united_states_of_america

Ik heb het niet eens gezocht, aangezien TS zei dat er niets te vinden was. Hihi, stom.