Hoe kan ik dit oplossen?

Ik ben ongeveer 1,5 jaar aan het lessen bij een rijschool. Ik vind het persoonlijk een slechte rijschool omdat ik vaak word afgebeld waardoor ik soms maar 2x per maand les heb en ik krijg les van 2 verschillende mensen die elkaar ook tegenspreken. De instructeurs zijn ook jonge onervaren mensen van 25 jaar en dat merk je gewoon. Oke, ik had al veel eerder iets aan moeten doen, maar dat is achteraf. Ik heb bij deze rijschool 3x praktijkexamen gedaan, waarvan ik spijt heb. Namelijk 3x gezakt en zij kunnen mij niet hetgene bijleren waardoor ik de volgende keer toch zou slagen. De reden dat ik gezakt ben is moeilijk te zeggen, ik heb namelijk geen enkele echte fout gemaakt. De redenen waren dat ik niet praktisch genoeg was, niet bewust genoeg reed, etc.

Maargoed, begin deze maand belde mijn vader de rijschoolhouder op hoe nu verder. De rijschoolhouder was meteen heel negatief over mij en vond mij verschrikkelijk eigenwijs, etc. Hierdoor was voor mij het doorslaggevende waardoor ik alsnog naar een andere rijschool wilde. Ik heb de volgende dag meteen andere rijschool gebeld en kort erna daar gelest. Het was 10x beter dan bij de vorige. Hij legde super veel uit en aan hem had ik veel.
Maar toen kwam het volgende. Als ik bij zijn rijschool verder wilde, moet ik zijn rijschool machtigen en mijn oude rijschool ontmachtigen.

Dit lukte mij niet en de reden was het volgende; Mijn vorige rijschool heeft een nieuw examen gepland op 27 januari. Ik wil absoluut geen les meer bij hen volgen en al helemaal geen examen bij hen doen. Ik wilde dit dus absoluut annuleren.
Mijn vader heeft de rijschool gebeld en ze zeiden dat ik dat examen gewoon moest doen en dat hij niet geannuleerd kan worden.
Ik heb het uitgezocht en gevonden op de site van het CBR dat het tot 3 weken van te voren geannuleerd kan worden. Als die tijd verstreken is kan het alleen geannuleerd worden om medische redenen, overlijden, etc.

Mijn vader dus opnieuw contact opgenomen met oude rijschool, en die zeiden ineens dat het inderdaad wel kan, maar dat ze dat niet gaan doen. Ze willen geen enkele medewerking tonen.
Toen hebben we contact opgenomen met het CBR, en die zeggen inderdaad dat de rijschoolhouder het alleen kan annuleren.
Maar, mijn probleem is nu;
Mijn rijschool wil niet meewerken en dat examen niet annuleren. Hij duwt mij in een machteloze situatie. Hierdoor ben ik verplicht om ook nog lessen bij hem te volgen terwijl hij zelf al heeft aangegeven geen energie meer in mij wil steken… help?!

meer reacties?

dit

Ik zou lessen bij je nieuwe rijschool met losse lessen en de 27e gewoon afrijden op de naam van je huidige rijschool. Ik durf namelijk te wedden dat ze je laten slagen om van je af te zijn.

Dat kan helaas niet. Ten eerste moet ik mijn nieuwe rijschool machtigen om daar nog vaker te lessen, en dat kan alleen als ik mijn oude rijschool ontmachtigd heb. En dat kan niet omdat het examen er staat. Ook is het niet erg handig om te lessen in een auto en daar aan wennen, en dan weer in de andere auto examen te doen. De nieuwe rijschool zal mij ook niet willen lesgeven als zij weten dat ik niet bij hen examen ga doen. Mijn rij instructeur kan mij niet laten slagen.

Bel het CBR en leg de situatie uit. Dat jij naar een nieuwe rijschool wil - wat je goed recht is - maar dat je oude rijschool niet meewerkt.
Leg uit dat jij het zonde van dat examen vind en van die examinator die dat dan moet beoordelen, want jij gaat het zo toch niet halen. Zonde van het geld, zonde van de tijd, iemand anders had in die tijd ook af kunnen rijden.
Misschien als je het zo brengt, dat het CBR wel begripvol is en er wat aan kan doen.

Jeetje wat een gezeik zeg! Ik zou toch gewoon dat examen gaan doen want ik denk dat dat anders een hopeloze zaak word om deze af te zeggen. Misschien kun je nog een keer contact opnemen met het CBR om het nog even goed uit te zoeken, maar meer kun je niet doen want je maakt het jezelf alleen maar moeilijk helaas.

Op de reactie hierboven: ze gaan je echt niet laten slagen om van je af te zijn, helaas zeg ik dit met ervaring. Ik had alleen dit gezeik bij het CBR, mijn rij-instructeur was een fantastische vent!