Hoe kan ik de vriendschap redden?

Ik heb een heel jaar een erg goede vriendin gehad. We deden echt alles samen, we lunchten samen, liepen samen rond op de speelplaats. Maar op het einde van het schooljaar werd ze afstandelijker. Ze ging meer met andere meisjes om. Als ik dan vroeg om iets anders te gaan doen reageerde ze niet echt. Soms liepen we rond maar dan gaf ze op gewoonweg alles wat ik zei commentaar. Dan zei ik er iets over en dan stopte het. Soms vond ik wel dat ze stom deed. We waren wel beste vriendinnen volgens haar maar ze wou me op den duur niet meer helpen. Ik: ik ben mn boek bergetrn. Het mocht dan gewoon niet totdat het van de leerkracht moest. Alles.wat ik deed was dan ook maar raar maar wat de andere deden was allemaal geweldig Het werd vakantie en ze zei steeds dat ze wou afspreken als ik het vroeg maar zelf begon ze er nooit over. later zat ik met iets zeer prive wat ik kwijt wou aan twee menzen. Zei en een andere vriendin. De ene vriendin kreeg meteen medelijden met me en probeerde me te troosten en was echt super zorgzaam. Toen ik het aan die andere vriendin vertelde was het enige wat ze zei:En wat heeft dat te maken met wat we aant bespreken waren? Ze stopte ook met uit zichzelf te smsen of bellen. Op een keer belde ik haar en ze legde neer. Een
uur later belde ik weer maar ze legde weer neer. Ik vroeg per sms wrm ze niet oppakt maar neerlegd. Ze antwoord botweg: Ik kan niet altijd opnemen he! Ik vroeg waarom niet en ze zei dat dat mijn zaken niet zijn. Ik vertelde haar dat ik toch haar beste vriendin was. Ze zei enkel: dus? Die vertellen elkaar toch alles? Ze zei weer: Duss? Ik zei dat ze wel vreemd doet waarop zei antwoordt dat ik wel erg stom bezig ben. De volgende dag belde ik weer maar ze legde gewoon weer neer. Dus help! Onze vriendschap verdwijnt van haar kant? Is het de moeite waard om hem te redden en hoe kan ik het doen?

Laten vallen, ze wilt duidelijk geen vriendschap meer. Verwijder jezelf van mensen die een slechte invloed hebben op je humeur en gevoelens.

Klinkt niet alsof dit meisje een fijne vriendin voor je is. Ik zou er zelf geen tijd en moeite meer in investeren. Mocht het ooit nog een keer van haar kant afkomen zou ik het niet afslaan, maar als ik jou was zou ik nu, voor jezelf, zeggen dat het wat jou betreft over is.

Dit is goede raad, ja

helemaal mee eens!

Precies wat hierboven al geadviseerd is.

Ik heb het begrepen :slightly_smiling_face: iedereen adviseerd hetzelfde dus ik zal het doen