Hoe kan ik aangekomen zijn?

Hey!

Ik ben nu sinds een tijdje, een maandje ongeveer, bezig met gezonder eten.
Ik at eerst echt heel slecht en dronk veel frisdrank. Aan sporten deed ik eigenlijk ook niks en daar heb ik nu verandering in gemaakt. Ik eet heel gezond en drink alleen maar water. Ook beweeg ik véél meer dan eerst. Maar nu het probleem; Ik ben aangekomen! Ik snap niet hoe dit kan? Ik verwachtte zeker wel een kilo of drie eraf maar er is 1,5 bijgekomen. Het was echt een teleurstelling en ik wil graag weten wat het zou kunnen zijn?

Misschien houd je vocht vast, heb je een hormonale schommeling of heb je spieren opgebouwd. Afvallen is niet hetzelfde als gezonder worden! Door het sporten kun je aankomen.

Of je eet dan juist te weinig, of je houd vocht vast of je bent juist heel goed bezig en maakt spiermassa aan door het sporten en dit weegt juist meer als vet.
Gewicht zegt dus erg weinig :wink:

Dat zullen dan wel spieren zijn. Als je nooit hebt gesport en ineens veel gaat sporten, dan ontwikkel je meer spiermassa en spieren wegen zwaarder dan vet. :wink:
Geen zorgen. Je bent goed bezig!

Heb je het sporten wel langzaam opgebouwd? Als je eerst de hele dag snoep en chocola eet kun je beter niet inééns op dieet gaan, dit deed ik ook, viel niets af en werd niet meer ongesteld. Je stofwisseling gaat namelijk in één keer op de rem.

Waarschijnlijk word het vet omgezet in spieren
Aangezien je veel sport en beweegt.
Spieren wegen zwaarder dan vet.
Daarmee lijkt het dat je aankomt en al je harde werken voor niks is geweest.
In werkelijkheid val je wel centimeters af en wordt je lichaam gezonder.
Ook in combinatie met je eetwijze en het minder in nemen van suikers.
Ga je niet druk maken.
Want je bent super bezig.

Je hebt spiermassa aangemaakt en dat weegt meer dan vet :slightly_smiling_face: je bent juist goed bezig! Je gaat de resultaten aan je lichaam zien, niet op het schermpje van je weegschaal. Gewoon doorgaan!

Spieren wegen meer dan vet, dus als jij ineens alles op de fiets doet ipv met auto, altijd traploopt ipv de lift neemt en vaker sport, is het niet gek als je ineens meer spieren kweekt. En die wegen meer dan vet :flushed:

Denk eraan dat het erom gaat hoe jij je voelt en hoe jijzelf en andere mensen jou zien en niet welke getalletjes de weegschaal aangeeft!

Bedankt voor jullie berichten! Ik ben toch wel blij dat het dan wel goed zit.
Ik sport alleen niet omdat ik spieren wil opbouwen maar juist omdat ik er een paar kilo’s af wil hebben. Ook doe ik niet echt dingen waardoor ik nu echt spieren zou kunnen hebben… Ik maak lange wandelingen, pak de fiets i.p.v. de scooter enzovoort. Ik ga er niet voor naar de sportschool of zo.
Maar het zal wel één van de bovengenoemde dingen zijn en dan is het niet zo erg! :slightly_smiling_face:

Je kunt het beste je maten opnemen met een meetlint en dan om de week je maten opnemen. Betrouwbaarder dan de weegschaal. Gewicht kan veel verschillen door hormonen/vocht vasthouden.
Bij mij scheelt het soms echt 3 kilo tussen 2 dagen.

ik schrok gister ook heel erg, ik woog ineens 59 kilo!
2 weken geleden was dat nog 54? hoe kan dat?
ik vind het niet leuk haha :frowning_face:

^heb ik ook, begin maart woog ik 55.9 nu weeg ik ongeveer 58/59 en zie er niet dikker uit zelfs slanker, dus je kan beter meten/ in de spiegel kijken dan dat je je focust op het getalletje (ik weet dat het best lastig is)

wtf dit is niet normaal, ik ging gister dus weer wegen woog ik 62 kilo!
ik heb nog nooit boven de 60 gewogen :0, straks krijg ik nog overgewicht…
maar vandaag woog ik dus ineens weer 58, ik denk dat de weegschaal kapot is…

Dat denk ij ook, eruit met dat ding

haha precies

Gewicht is maar een getal, geloof me.

https://pbs.twimg.com/media/BGzVPhFCAAATrIp.jpg

^^ wow wie is dat? jaloers op haar lichaam

Nee hoor, die weegschaal is helemaal in orde. Je gewicht is van heel veel factoren afhankelijk. Het kan best zijn dat je gisteren (veel) meer vocht vasthield dan vandaag.

Ik herken je probleem, ik ben al vanaf februari bezig met ‘afvallen’, maar ik ben nog helemaal niks kwijtgeraakt :’) In tegendeel, ik kom de laatste weken alleen maar aan. Pas was ik in 1 week 4 kilo aangekomen en ja dat voelt echt kut haha.

Zijn echt je spieren, en het kan zijn dat je vocht vasthoudt. En ik weeg altijd minstens een kilo meer als ik bijna ongesteld moet worden :stuck_out_tongue:
Allemaal factoren die van invloed kunnen zijn.

Ga zo door want je bent goed bezig! Straks zul je zien dat het beter gaat.
Ga in ieder geval niet minderen met eten! Als je te weinig eet, gaat je lichaam vet opslaan als reserve. En dan ben je weer waar je begon.