Hoe kan het dat als ik één dag niks eet...

…(in verband met ziekte), ik meteen al merk dat mijn heupbotten en collarbones wat zichtbaarder worden. Dat mijn huid nét iets strakker om mijn benen zit.

Zo snel slank je toch niet al af na 1 dag? Zit dat dan tussen mijn oren? Of verbrand je lichaam echt zo snel al vet/spier?

N.B.: Ik ben ziek, en nieuwschierig. Geen ongezonde afvaller.

ik denk dat dat illusie is…

Gek. Ik zou toch zwéren dat m’n botten veel duidelijker aanvoelen.

Ik denk dat je het je inderdaad verbeeldt, zo snel gaat dat niet.

Je zegt al dat het komt door een ziekte… Waarom vraag je het niet aan je dokter? :s

misschien een klein beetje omdat je lichaam ook energie verbruikt met ziekteverwekkers opruimen, maar het zou niet heel erg veel uit moeten maken.

Als het een reactie is op je ziekte kan het komen omdat je lichaam het een en ander verbrand. Het is een beetje als sporten, je zit strakker in je vel, en bij mannen is het duidelijk zichtbaar dat de spieren ‘op zetten’ bij het sporten, waardoor het allemaal net strakker lijkt dan het eigenlijk is.
Ik heb dit namelijk ook wanneer ik door ziekte in bed lig, dan ben ik bleker, mijn wangen zijn ingevallen, en ik lijkt ook dunner maar na een paar uur ben ik weer ‘normaal’.

Zo voelt dat indd, ben laatst ook een maand flink ziek geweest en het was net alsof mijn vel heel strak zat en mijn heupbotten erg voelbaar waren, denk dat het gewoon zo voelt omdat je ziek bent!

kan zijn dat het vocht in je lichaam minder is als je niet(veel) drinkt. en je lichaam verbrandt sowieso dus als je niets een gaat het je vet verbranden. sommigen mensen verbranden meer dan anderen dus het kan best zijn dat je dunner bent, ik heb er zelf ook last van als ik ziek ben dat ik ineens een kilo per dag kan zijn afgevallen.

Niks eten is de directe aanleiding voor het afvallen.
Niet het ziek zijn

Wow een paar kilo per dag is wel héél veel :open_mouth:

Haha als ik een dag eens niks eet dat ongezond is denk ik ook dat mijn buik al platter is en mijn benen smaller. Ik vrees dat het een illusie is.

Vraag eens aan een ander persoon (je moeder bijvoorbeeld) of die het ook ziet. Dan weet je zeker of het tussen je oren zit of dat het echt zo is of dat het gewoon zo voelt en dat jij het daarom ook zo ziet.

Ik weet ook niet echt hoe ik zo snel kan afvallen :s laatst was ik 2 dagen grieperig en ik wass meteen een kilo kwijt terwijl ik savonds had gegeten.

Als je een hele dag niks eet zit er ook amper voedsel in je buik waardoor die dan ook niet boller staat. Bij mij is het toch wel zo dat na een dag eten mijn buik wat boller staat met al dat voedsel.

Lijkt me erg sterk dat je opeens meteen een heupbot kan zien… Maar kan wel deels kloppen hoor, geen idee! Toen ik laatst 5 dagen buikgriep had, at ik veel minder. In die 5 dagen ben ik 4,5 kilo afgevallen, wat dus echt veel is! Je verbrand natuurlijk wel gewoon calorieën aangezien je (natuurlijk niet veel, maar toch wel) loopt, beweegt e.d. (slapen verbrand ook!) Maar of dat erg is, geen idee, ik ben geen dokter! Gewoon een meisje van 13 :wink:

Het woord is sleutelbeen :wink:

Drink je overigens genoeg? Daarvan kun je uitdrogen en dan kan je huid ook ‘strakker’ gaan zitten dacht ik.
Lijkt me sterk dat je zelfs als je opeens een kilo afvalt al duidelijk verschil ziet. Het kan, als je zelf al heel dun bent? Als je bijvoorbeeld wel poept op zo’n dag dan ben je weer extra gewicht kwijtgeraakt naast dat wat je verbrand.

Mijn heupbotten waren altijd al zichtbaar hoor, haha. Maar net iets duidelijker.
Bedankt voor je comment

Thanks.
Ik ben drie talig opgevoed dus kom vaak niet op de juiste nederlandse woorden :slightly_smiling_face: