Hoe kan dit?

Een probleem dat steeds erger wordt…
Door mijn huidige vriend ben ik ontmaagd. Eerste keer pijnlijk of course, maar dat hoort erbij dacht ik. Seks ging beter, maar het bleef altijd pijn doen. Soms zat er een keer bij dat het echt teveel pijn deed. Sinds de laatste 3 keer gaat het bijna niet meer. Hij moet doorduwen om erin te komen en ik verga van de pijn. Als hij erin zit en een paar keer heen en weer gaat, gaat het al veel beter, totdat hij diep gaat.
Hoe kan het dat het steeds weer pijn doet en het eerder veel beter ging?

Ligt er denk ik aan hoe lang je voorspel hebt gehad. Na meer voorspel gaat het veel minder stroef.

Wat die meiden hierboven al zeiden, ben je wel vochtig genoeg?
Het kan ook zijn dat je niet snel “nat” word, dus dan kunnen jullie glijmiddel proberen? Hebben jullie het al vaak gedaan? want bij mij waren het de eerste 10x ofzo ook pijnlijke vrijpartijen en ging het nogal stroef…

Als dit allemaal niet helpt zal ik er tog maar eventjes mee langsgaan bij de huisarts!

Misschien span je het ook onbewust aan doordat je bang bent voor de pijn? probeer te ontspannen en lang voorspel te doen en eventueel glijmiddel te gebruiken.

Je moet goed nat zijn dus laat hem eerst vingeren en elkaar opgeilen werkt, wat je ook kan doen is je benen op z’n rug en wat hoger zodat hij er in kan en je moet ontspannen zijn en aan niks denken

Ik heb pijn gehad tot we stopten met condooms. Ik weet niet of je het met condooms doet of niet, maar dat is écht een probleem voor mij. Toen we stopten was het meteen weg en toen ik een jaar nadien weer eens met condoom deed, deed het terug extreem veel pijn.

En inderdaad, als je niet nat genoeg bent, meer voorspel!

Glijmiddel kopen? Gewoon om te proberen of dat minder pijn doet.

Wat hierboven al stond. Onbewust span je je inderdaad in omdat je bang bent dat je pijn krijgt. Ik heb dit ook gehad en heb van de dokter geleerd om rustig via je neus in te ademen en via je mond uit, dit schijnt ontspannend te werken.

Bij mij doet inbrengen ook pijn behalve als we echt heel lang voorspel hebben gehad waardoor je veel natter bent. Dus ik zou dat proberen of glijmiddel.

lk denk niet dat je dan zegmaar ontspannen genoeg bent, dat je daaronder juist die spieren aanspant waardoor het verschrikkelijk pijn gaat doen.

probeer meer aandacht te besteden aan voorspel en denk er niet zoveel over na.

als het toch nog voorkomt, proberen om glijmiddel (wel op waterbasis als je combineert met een condoom)

praat met je vriend hierover en zeg dat ie voorzichtig moet zijn, communiceer als het te pijnlijk wordt etc…
als het na deze stappen nog niet lukt, zal je best iemand hierover moeten raadplegen (weet niet precies meer naar wie je toe moet stappen)

niet gaan denken dat het misschien wel pijn kan gaan doen. ontspan. neem de tijd met het voorspel. zorg dat je goed nat bent en vooral nogmaals ontspannen!! als je gestresst bent of je denkt dat het pijn gaat doen span je je automatisch aan daar beneden.