Hoe 'jobje' aanpakken?

Nou, dus ik ben 14 en zou graag ik de kerstvakantie een vakantiejobje
nemen om meer geld te verdienen. Want ik krijg geen kleren meer aangezien ik dat 2 weken geleden al gekregen(a) En omdat ik dus verslaafd ben moet ik zelf zorgen voor het geld maar hoe moet ik nu een jobje vinden?
Ik kan moeilijk een winkel binnen stappen en zeggen ja, kan ik hier werken :’) Help? Thanks:’)

ik denk dat je in winkels niet eens mag werken?
misschien kun je wat klusjes in de buurt doen tegen n vergoeding?

In plaatselijke krantjes staan altijd wel advertenties…

Je mag indd niet in winkels werken. Op je veertiende mag je folders lopen, en heeeeel soms in een supermarkt vakken vullen. Moet je maar op sites van supermarkten kijken.

whaha jobje wwat een woord… XD maar in een winkel kom je echt niet aan de slag,

Folders of in de kassen ofzo of ergns zwart.

Of ga oppassen.

Jobje
Een folderwijk?
zwart werken op het bedrijf van een kennis of familie lid?
En idd, klusjes tegen een vergoeding?

of als je creatief bent kun je wat dingen maken en verkopen,
of nagels lakken tegen n vergoeding
koekjes bakken n verkopen
dat soort dingen

Ja, dat bedoelde ik eigenlyk :’)

Jobje is een gewoon woord hoor?

krantenwijkje ja :slightly_smiling_face: njaa of je moet even wat winkels zien te vinden die echt te kort komen en dan kan je daar werken :wink: of als je bijna 15 bent kom je ook nog wel eens ergens, misschien ergens waar een vriendin werkt? die dan even een goed woordje voor je doet :slightly_smiling_face: iig succes

ik dacht aan een ander jobje xD
:grinning_face_with_smiling_eyes: :smirk:

HAHAHAHAH :grinning:

hahahaaha
Ik ook.

Ik zou gaan oppassen, geen zwaar werk + het verdient heel makkelijk

Ga afwassen, dan krijg je het minimumloon voor een 14 jarige waarschijnlijk (3,50/u toch?), en als je geluk hebt ook nog fooi erbovenop.

Wil je echt alleen in de kerstvakantie werken? Weinig kans dat je dan aan de slag kan met een krantenwijk of in een winkel, een contract voor 2weken bestaat niet echt. Of je moet bijv. een krantenwijkje van iemand overnemen als hij/zij op vakantie gaat ofzo. Oppassen zou ook wel kunnen. Verder idd kleine klusjes?

Ah ik wil ook werken, alleen ik weet gewoon niks terwijl ik tegenover een winkelcentrum woon -.-

3,50 p/u voor een 14 jarige is veel hoor.
Voor een 14 jarige is zelfs geen minimumloon, maar vaak wordt het minimumloon voor een 15 jarige aangehouden, wat op dit moment 2,44 bruto p/u is.

Zou je voor 1 week kunnen afwassen? :relieved: