Hoe je ex verwerken?

Hoi meiden!

Ik lijk wel hopeloos met al mijn topics over mijn ex-vriendje :flushed:

Maar dit moest er toch weer even uit, ik kan mijn ex maar niet vergeten na meer dan een maand :frowning_face: echt vreselijk! Ik denk constant aan de goede herinneringen van ons samen, terwijl ik het wel had uitgemaakt. En wil hem hierdoor ook weer terug. Hij weet dit ook, hij weet dat ik nog iets voor hem voel. Maar hij wilt mij niet meer terug, hij voelt niks meer zegt hij… Ik vind mezelf hierdoor zo zielig omdat ik me kwetsbaar opstel tegenover hem… Ik hoor hem wel nog heel veel, bijna dagelijks omdat ik altijd contact zoek. We hebben ook een ‘afspraak’ volgende week maandag om gewoon even 5 minuutjes te babbelen, maar ik weet niet of dit wel een goed idee is, hij zal me toch kwetsen en zeggen dat hij niks wilt en voelt enzo.

Ik weet niet wat ik moet doen om het allemaal te vergeten, hém gewoon te vergeten. Pfuh, wat kan liefde zo pijnlijk zijn, vandaag op de trein zat ik weer te huilen om hem :’(

wat zouden jullie doen? En hoe hebben jullie jullie liefdesverdriet al verwerkt? Ik ben echt zo hopeloos precies… :bored:

Alvast bedankt! xoxo

Verder gaan… je hebt het zelf uitgemaakt met een reden.

Hi Shauni!

Wat naar dat je je zo voelt. Maar bedenk je eens, waarom heb je het uitgemaakt? Dat is niet voor niets.Je hebt het uitgemaakt, omdat het waarschijnlijk niet zo goed ging…

Ik ken het gevoel wel, dat je spijt hebt omdat de liefde die je kreeg en de aandacht die je kreeg van iemand, ineens wegvalt. Je bent dan ineens heel alleen en je valt in een soort van ‘‘gat’’. Maar je moet het niet aanhouden met een jongen, omdat je dat gevoel mist, snap je ? Je houdt jezelf dan voor de gek.

Het beste medicijn voor mij, was zoveel mogelijk met vriendinnen doen. Zoveel mogelijk bezig zijn met leuke dingen en gewoon in je hoofd blijven houden dat het zo beter is. Er zijn nog zoveel andere leuke jongens op de wereld! ga gewoon lekker stappen en wie weet wat je nog weer tegenkomt! Hier wil je vast niet aan denken nu, maar probeer toch zoveel mogelijk leuke dingen te doen met vrienden!

Wat die afspraak betreft, ik zou wel gaan. Om het voor jezelf af te sluiten. Ik zou gewoon praten, geen zielig gesprek. Gewoon je sterk houden en laten zien dat je het wel red zonder hem. :slightly_smiling_face: !!

Het komt wel goed, stay positive! :sob::muscle:

Als ik die titel lees dan denk ik echt: in een gehakt molen en er dan worst van maken.
Maar dat bedoel je niet natuurlijk.

Probeer zo veel mogelijk afleiding te zoeken en er komt wel weer een nieuwe liefde :slightly_smiling_face:

Hmja, ik weet niet waarom je het hebt uitgemaakt, maar liefdesverdriet is gewoon ook klote. Mijn vriend en ik zijn nu al meer dan drie maanden uit elkaar en we hebben er nog steeds allebei echt veel last van. Maar dat is ook niet gek na een relatie van vijf jaar… Ik denk dat het gewoon echt een kwestie van tijd is. En je zult er aan moeten wennen elkaar niet meer zo vaak te spreken/zien als voorheen. Dus wat dat betreft doe je er beter aan om het contact op een laag pitje te houden, denk ik.

Het nadeel van liefdesverdriet of je het nou zelf uit maakt met een goede reden of dat de ander het uit maakt is dat tijdens het verdriet alle slechte dingen vergeten worden en alle goede dingen juist herinnerd worden.

Ik zit te twijfelen om een blog te maken met o.a. ook dit soort ervaringen er in zodat meiden misschien een beetje houvast kunnen hebben, is dit een slecht idee?
Volgens mij is het voor sommige meiden wel goed om over herkenbare situaties te kunnen lezen om hun erdoorheen te kunnen helpen. :slightly_smiling_face:

Veel succes ermee en vergeet niet dat het meestal wel langer dan een maandje duurt om over je ex heen te komen, misschien helpt het als er toevallig iets leukers jou richting op komt :wink:

Meid ik snap hoe pijnlijk het is toen ik liefdes’ verdriet had at ik veel chocola ze zeggen dat het echt helpt want door chocola maak je een stofje aan of dat zit in de chocola en daar voel je je beter door. Mij heeft het niet echt geholpen maar wie weet jou wel. En ik zou gewoon een tijdje aan de minder leuke dingen van hem aan denken deed ik ook en dat hielp me wel. En afstand is ook erg belangrijk en ik zou minder contact hebben anders kom je nooit van die gevoelens en veel leuke dingen doen met je vriendinnen afleiding is erg belangrijk.

Ik wens je echt veel succes!

Je moet er in blijven hangen het is uit,hij gaf zelf al aan dat het klaar voor hem is maar voor jou is moeilijk omdat je dan weer gevoelens nog voor hem hebt.

Het beste om dit achter je te laten. inderdaad veder gaan wie weet wat toekomst je nog brengt

Ik zit nog in mijn verwerkingsproces. Een ding: hoe langer het uit is, hoe meer je er ‘gewend’ aan raakt. Maar het blijft kut.

Contact verbreken. Hoe moelijk het ook is, maar hem steeds weer zien als je je zo voelt is onnodig. Dat hij niets voor je voelt is prima, maar dat hoeft niet steeds benadrukt te worden (of jij moet er steeds zelf over beginnen, niet doen dus).
Als het uitgaat is het pijnlijk voor beiden kanten, de een krijgt de klap en de ander geeft de klap en je krijg hem nu terug.

Laat hem maar gewoon gaan, niet meer babbelen, niet meer appen, gewoon niets meer. Tijd om verder te gaan. :slightly_smiling_face:

Sterkte.

Ik heb enkel het eerste gelezen, toen ik ‘een maand’ zag staan ben ik gestopt met lezen.
Mijn reactie: het is nog maar een maand geleden, geef het tijd.

Ik ben na dik 1,5 maand ook nog lang niet over mijn ex heen! Helaas. Maar het gaat alweer een stuk beter! (hij heeft het toen uitgemaakt). Wat mij erg helpt hoe moeilijk het ook is GEEN contact meer met hem hebben, real, whatsapp enz. Ik vond/vind het heel @%^#$$@ dat ik hem niet kan spreken en zien enz maar het helpt wel echt! En afleiding zoeken met vriendinnnen! En niet meer hopen op dingen!

Heel veel sterkte ik weet wat je doormaakt! :sob::muscle:

Ouh dankjewel voor de reacties, weet je jullie reactie helpen me er toch wel weer bovenop! Jullie zijn schatjes :sob::muscle:

En @Peach, ja zeker doen!! Ik denk dat vele meiden hier echt iets aan zouden hebben, gewoon ook wetend dat je niet de enige bent is echt al een hulp hoor dat merk ik nu ook zelf. Zeker doen dus! Dan volg ik je blog zeker :wink:

xo

Ik spreek nu toch niet af, er komt wéér iets tussen langs zijn kant… Ik heb dus bij mezelf besloten om het hoofdstuk zo af te sluiten zonder nog eens te praten :confused: vind het wel spijtig maar ja, heb geen zin om toch weer te worden afgebroken.

Zo raar dat je liefdesgevoelens en haatgevoelens voor een persoon kunt hebben :grinning:

xo

Haha ik denk er nog even over na hoor :flushed:
Als ik er iets van maak zal ik het hier laten weten! : )

Dat is echt rot. Het is nu zo’n 9 maanden uit met mijn ex en ik denk nogsteeds aan hem. tot kort geleden dacht ik nog dag en nacht aan hem. Dat gaat vanzelf over.

Ik zit met hetzelfde probleem, het is nu bijna 4 maanden gedaan… Na 2 maanden dacht ik dat ik erover was, ik deed veel met vriendinnen en dacht niet meer zoveel aan hem, maar nu zit ik in een jeugdbeweging waar hij ook in zit en daardoor zie ik hem dus ongeveer elke week. Sindsdien praat ik weer tegen hem en de gevoelens komen terug. Nu denk ik terug dag en nacht aan hem en dat weet hij. Maar ondertussen heeft hij iemand anders gevonden en hij zegt dat hij niet meer terug kan naar mij. Ik vraag me af wanneer ik hem zal kunnen loslaten en vergeten :frowning_face:

Je moet jezelf proberen eroverheen te zetten , ik weet dat dat moeilijk is maar je moet het toch proberen ,

succes !

Oeii lastige situatie. Ik zit zelf momenteel ook in het schuitje van proberen iemand te vergeten wat erggg moeilijk is. Ik kan alleen zeggen dat er tijd overheen gaat, heel veel tijd! Sterkte! :sob::muscle: