Hoe in contact komen met jongen uit klas

Hee meiden,

Ik zit echt ergens mee. Dit jaar is er een nieuwe jongen in onze klas gekomen die is blijven zitten.
En echt, ik vind hem zó leuk!
Het punt is alleen dat er een meisje, L, uit de klas is die meteen weer op hem af moet gaan, en zowat bij elk vak naast hem zit. Niet dat ik daarvoor bang hoef te zijn, want zij heeft al een vriend.
Verder gaat die jongen voornamelijk met een andere zittenblijver, een meisje dat heel aardig is, om.
Ik heb wel al eens een paar keer met hem gesproken, maar dat waren dan echt van die super korte gesprekjes, van 3 zinnen ofzo.
Bij Nederlands zitten hij en die andere zittenblijfster zeg maar tegenover mij en mijn vriendin, en dan merk ik dat hij soms naar me kijkt, maarja dat hoeft natuurlijk ook niks te betekenen.

Ik zit dus geen een keer echt naast hem :frowning_face:

Mijn vraag is dus: Wat moet ik doen om met hem in contact te komen en hem wat beter te leren kennen?! Ik bedoel het is zo raar om opeens midden in een les naar zijn tafel te lopen en te zeggen ‘Hey alles goed?’ als je hem nog amper kent…

Nou, wat dacht je van met hem praten? Interesse tonen?

Hij zit bij je in de klas dus zo moeilijk kan het niet zijn om een gesprek te beginnen. Vraag voor het weekend wat zijn plannen zijn of na het weekend of hij een leuk weekend heeft gehad. Anders gewoon iets over de lesstof. Er is genoeg om over te praten.