Hoe ik in 1 jaar van mijn pukkels ben afgekomen

Ik heb dit ook al in het algemene topic geplaatst, maar ik heb het idee dat het daar echt níet gelezen word. Ik hoop dat zo iemand het leest en er wat aan heeft!
Hoe ik van mijn puistjes ben afgekomenLaat ik beginnen met te zeggen dat ik nooit extreem zwaar acné heb gehad. Eigenlijk altijd pukkeltjes in de T-zone. En niet zoals iedereen, wel echt pukkeltjes.
Dan nu mijn verhaal :
Vanaf mijn 13e kreeg ik puistjes. Ik vond het verschrikkelijk. Iedereen zei dat he meevalt en ‘‘iedereen heeft het!’’ maar daar trok ik me niks van aan. In mijn vriendengroep had namelijk NIEMAND het, dus al die ‘‘iedereen heeft het!’’ verhalen hoefde ik niks van te horen. Ik vond het nou eenmaal heel erg.
Ik heb toen alles geprobeerd. Tandpasta, clearaseal (hoe schrijf je dat?), andere cremetjes die minder ‘zwaar’ zijn, echt álles wat mensen op forums schreven. Maar niks hielp. Het was misschien 1 dag iets minder, maar weg gingen ze nooit.
Vanaf toen ben ik gewoon zelf gaan experimenteren wat helpt. Toen was ik inmiddels al 15. Vanaf mijn 16e ben ik bijna volledig pukkelvrij. Alleen als ik ongesteld moet worden komt er nog altijd een pukkel.
Ik heb eigenlijk één woord wat precies bij mijn methode past. Afwisseling. Geloof niet de onzin die je hoord, dat je als je een product 2 weken gebruikt het gaat helpen, want dat is NIET zo! Je huid gaat wennen aan bepaalde producten, dus werkt niet meer goed. Daarom is het zo dat het vaak de dag erna er iets beter uitziet, maar het er na een paar tellen weer zo uitzag als eerst.
Afwisseling dus.

• Zorg ervoor dat je minstens 3 verschillende reinigingslotions hebt en minstens 3 verschillende cremetjes. Dit hoeven niet eens cremes te zijn tegen pukkels. Gewone voedende nachtcreme helpt even goed. Deze gebruik ik nu:
    Reinigingslotions> Plante System (duur maar werkt is zéér prettig), Hema cleansing tonic oily skin, Yves rocher serum vegetal.
    Cremes> Weleda granaatappel nachtcreme (is eigenlijk voor versteviging maar werkt super!), Plante system kalmerende hydraterende emulsie, Plante system concentre anti-imperfections, loreal triple active night, en het topspul; Dream cream van Lush.
    Naast deze reinigingslotions en cremes gebruikte ik 1x per week een nachtmasker van Plante system (Masque purifiant)
    De verzorgingslijn van Plante System raad ik iedereen aan. Het is duur, maar is superspul!
    Maak elke avond je huid goed schoon en smeer een creme op voor het slapengaan. Elke dag een andere lotion en creme! Afwisseling.

• Dan nog een stap wat ik heb gedaan. De pil. Diane wilde ik écht niet aan. Werd verschrikkelijk bang van alle bijwerkingen. Ik ben aan de the Yaz 24+4 pil gegaan. Geen last gehad van bijwerkingen, niet aagekomen (alleen borsten iets groter) en wél effect op mijn huid! Dit gebeurde pas na een maand of 2, maar liever laat dan nooit.

• Daarnaast is het ook heel erg belangrijk om gezond te eten en drinken. Roken deed ik en doe ik nog steeds. Je zou hier ook mee kunnen stoppen, dan denk ik dat het proces nog sneller gaat. Wel eet en drink ik heel gezond en sport ik genoeg. VEEL water is een must. Je huid word er echt mooier van. Eet niet teveel en niet te weinig. Veel groente en fruit en hou je 's avonds in!
    Je huid laat namelijk snel zien hoe het met je gezondheid is. Hoe gezonder je leeft, hoe mooier je huid!

• Dan nog een paar kleine dingen: Niet uitknijpen, 's ochtends ook goed reinigen, als je huid eenmaal een stuk beter is gebruik dan zo min mogelijk foundation etc. Ik snap dat dat moeilijk is, ik had hetzelfde. Ik wilde mijn pukkeltjes camoufleren. Maar zodra je pukkeltjes al veel minder zichbaar zijn is het al een heel grote stap om te minderen of alleen op enkele pukkeltjes camouflage te smeren.

Ik hoop echt dat iemand hier wat aan heeft! De meeste tips kennen jullie natuurlijk al, maar misschien werkt deze methode ook bij jullie. In 1 jaar was ik van al mijn pukkels af.

xxx een nu pukkelvrije meid :slightly_smiling_face:

handig, ik ga het eens proberen ;d

Ik ga het ook proberen :slightly_smiling_face:

Aaw, aardig dat je dit erop zet. Veel meiden zullen er vast een hoop aan hebben. Zelf heb ik maar af en toe een pukkeltje/puistje (gelukkig!) Een paar jaar geleden was het wel wat erger.

Ik had het wel gelezen in dat andere topic, haha. :slightly_smiling_face:

Maar misschien lezen minder mensen het omdat het zo’n lang verhaal is en vaak lezen alleen de mensen die echt van hun pukkels af willen komen zoiets…

aawh tnx (:

ja toen ik stopte met eraan zitten gingen ze gewoon weg hahaha:P

Haha ja, dat dacht ik al. Maar wilde toch het hele verhaal ergens neerzetten. Ik weet namelijk hoe erg je ermee kan zitten en dit heeft bij mij dus super geholpen. Hoop echt dat het bij andere ook helpt :wink:

Ik kan er niet afblijven.
Als er bij ons iets wit op zit, is het meteen van: ieuw dikke vette puist die moet je uitknijpen!

Ik denk dat dat bij mij ook het geval zal zijn, of iig grotendeels!
Zal sowieso wel bij meerdere mensen zo zijn. Eraan zitten is zo slecht, maar zooo verleidelijk

ja, ik moet echt weer elke avond mn huid reinigen (ook al gebruik ik niet elke dag make-up) en meer water drinken en gezonder eten. ik was eerst echt vet goed bezig, dus hup hup hup, goed voornemen voor mei =D
bedankt voor het posten!

handig! ik heb namelijk alles al geprobeerd, maar het helpt niet. hopen dat dit wel helpt :slightly_smiling_face:

Ik hoop ook dat het helpt voor iemand! Al is het maar één persoon, dan ben ik al blij, haha :slightly_smiling_face: