Hoe iemand 'dumpen'?

Oke de titel klinkt heel lullig, maar hier mijn verhaal:

Ik heb introweek gehad van school, en uit mijn klas gingen er maar 2 mensen mee. Dat andere meisje liep de HELE TIJD achter mij aan, en ik werd er echt gek van. Dan zei ik ‘ik ga even bij andere mensen zitten’ en 2 seconden later kwam ze erbij zitten, of ik zei ‘ik ga heel even alleen rondlopen, ik zie je dalijk wel’ en dan keek ik achterom en dan stond ze achter me.

En toen heb ik ook zo gezegd van ‘ik word er een beetje gestoord van als je de hele tijd achter me aan loopt’, maar toen dacht ze gewoon dat ik een gesprek met haar aan het aanknopen was en begon ze vrolijk mee te praten, zo van ‘ohja! dan wordt je daar echt zenuwachtig van’.

Maargoed…nu ben ik dus bang als de school gaat beginnen dat het dan ook zo doorgaat, maar dat wil ik dus echt niet. En ik heb het dus al aangegeven aan haar, maar ze snapt het gewoon niet.

Tips?

Mja als ze de vriendelijke aanpak niet snapt, kun je haar proberen te negeren.

I tried…maar toen ging ze ongeveer in mn gezicht staan dansen. Of ze maakte een opmerking of ze zei iets…en dan lachte ik maar gewoon. Het was geen succes.

Boos aankijken als ze voor je staat: zoiets al geprobeerd?

Hmm niet echt. Goede tip.
Ik denk dat ik op school ook gewoon naast (of langs ? xD) andere mensen ga zitten en niet veel aandacht aan haar ga besteden. Maar dan weet ik gewoon zeker dat ze in de pauze echt weer aan komt lopen -__-"

Bij andere gaan zitten en zorgen dat ze er niet meer bij kan, of zo. Het klinkt best wel gemeen, maar misschien helpt het.

leg gewoon aan haar uit dat je niet de hele tijd wilt dat ze achter je aan loopt. Vraag haar om andere vrienden te zoeken ofzo, omdat dat jij helemaal gek van haar word.

Bedankt voor de reacties…ik ga het denk ik gewoon even heel duidelijk zeggen. En tja…dan ga ik gewoon net zo lang door tot het werkt x3

Eerlijk en direct.

“Weetje, kan je af en toe gewoon uit mijn buurt blijven, je irriteert me nogal en ik wil andere vrienden kunnen maken. Maak wat andere vrienden erbij. Sorry dat het bot klinkt maar de subtiele hints vatte je niet”

dan vraag je
waarom loop je als een hondje achter me aan?

Had ik vorig jaar ook met een paar mensen, gewoon negeren en bij andere mensen gaan staan. En als je 't lef hebt ineens zeggen van waarom loop je steeds achter me aan? Ik vind het irritant. Ofzo, vorig jaar was ik nog veel te verlegen dus ik wou ik dat steeds niet zeggen maar soms is het écht nodig.

Oke thanks allemaal.
Ik ga denk ik maar gewoon voor de harde aanpak.
En dan word ze maar boos, dan heb ik tenminste wel mn zin :grinning_face_with_smiling_eyes:

Je moet haast wel, als je er niets aan doet heb jij er last van terwijl het haar schuld is.

Go for it!! :grinning_face_with_smiling_eyes:

Haha oke je hebt me overtuigd.

Aaargh, ik ken zulke types, dus ik weet precies wat je bedoelt. Ik heb een jaar lang een achter me aangehad, en nu nog steeds eigenlijk. Eigenlijk werkt niks, behalve hen gewoon keihard de waarheid vertellen. Vaak hebben zulke mensen zelf niet eens in de gaten hoe irritant hun gedrag is, en het hun subtiel vertellen zit er dus ook niet bij. Dus mijn advies: gewoon duidelijk zijn en zeggen dat je niet geïnteresseerd bent in hun ‘vriendschap’, of beter gezegd: gezelschap.

lijkt op een persoon die ik ken.
Was vorig jaar, was eerst vriendinnen met haar enzo.
En toen viel het me op dat ze me altijd volgde, altijd altijd stond ze achter me ofzo.
Echt irritant.
Aan het einde van 't jaar hebben ik en me vriendinnen er wat van gezegd,
het was wel keihard, maar iemand moet iets zeggen.
Ze is nu wel verminderd denk ik… ze volgt nog steeds. Zit nu in een andere klas niet bij haar gelukkig,
Gewoon zeggen, en niet op een aardige manier. Wees direct en duidelijk