Hoe houd jij je vagina schoon/geurloos?

Hee meiden! Ik vraag me dus af hoe jullie je vagina zo schoon mogelijk houden. Ik weet dat het vrij onmogelijk is om een compleet geurloze vagina te hebben, dat zal ook niet gezond zijn, maar je kan vast wel een verschil maken door een goede verzorging. Ik lees vaak dat producten als Chilly en Lactacyd de zuurgraad van je vagina alleen maar aantasten, en meer fout dan goed doen, dus dat soort producten gebruik ik liever niet. Maar aan de andere kant heb ik ook altijd het idee dat alleen water ook niet echt helpt. Dus bij deze de vraag: hoe houden jullie je vagina zo schoon en geurloos mogelijk? :slightly_smiling_face:

Gewoon wassen met water en een washandje.

Eigenlijk was ik dat niet… Of toch niet heel erg bewust, als ik ga scheren smeer ik 't allemaal in met zeep, dus dan wordt 't toch wel schoon xD Hoop eigenlijk dat dat niet schadelijk is, dat ik dat met gewone zeep doe, maar het jeukt niet dus zal wel goed zijn ^^

Geen bier drinken. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Sowieso niet wassen of scheren met zeep, want daar krijg je juist eerder schimmelinfecties van… :’)
Ik was het alleen met water. Eigenlijk maak ik het niet heel bewust schoon ofzo xD

Ik maak het toch altijd wel bewust schoon hoor… Gewoon met water =)

Gewoon elke dag eventjes schoonmaken met lauwwarm water (géén zeep!). Ook geen inlegkruisjes gebruiken, daardoor kan je vagina niet goed ‘ademen’ oid.

met een washandje schoonmaken met wat lactacyd erop! is een zeep dat niet schadelijk is en het helpt je pH balans te reguleren! vind het zelf erg fijn om het te gebruiken, voelt fris om het zo maar te zeggen =)

Een inlegkruisje is iets anders dan maandverband. Natuurlijk moet je tijdens je menstruatie maandverband gebruiken. Inlegkruisjes zijn echter bedoeld om afscheiding (en eventueel urine) op te vangen zodat je onderbroek niet vies wordt. Gebruik van inlegkruisjes zorgt echter voor irritaties en je krijgt er meer afscheiding van.

Soms alleen met water, soms met de douchegel die ik gebruik en ik heb standaard Lactacyd in huis dat ik meer gebruik als ik ongesteld ben en soms voor extra fris gevoel.

Als ik ga douchen spoel ik het goed. Gewoon met water.
En 's ochtend en 's avonds veeg ik nog eens met zo’n vochtig babydoekje.
Geen idee of dat goed voor je is, maar ik voel me dan wel weer fris.

als het Ph neutraal is, kan het geen kwaad om te gebruiken. (over dat chilly-spul). ik neem aan dat dat dus wel Ph neutraal is.

Maar hoe moet dat scheren dan :confused: Als ik daar geen zeep op doe gaat dat zoveel moeilijker…

Met scheerschuim toch :stuck_out_tongue: ^

No, dat is niet zo. pH-neutraal betekent dat het niet zuur is, maar ook niet basis. De waarden lopen van 0 tot 14 en dit maakt dat een stof met de waarde van 7 ‘neutraal’ is. Wat je niet weet, is dat je vagina helemaal geen waarde van 7 heeft, maar juist tussen de 4 en 4,5 (en dus zuur is).

Dat terzijde.

OT: Ik doe gewoon water en inderdaad babydoektjes af en toe :slightly_smiling_face:

Daar heb je idd scheerschuim voor :wink: En altijd goed afspoelen!

dus dan maar soppen in je onderbroek omdat je vagina anders niet kan ademen? :stuck_out_tongue:

Scheren en lactacyd

Ik sop nooit in mijn onderbroek? Weet niet hoe het met jou zit, maar ik heb geen inlegkruisje nodig hoor. En als je het niet nodig hebt, moet je het ook niet gaan gebruiken want dat maakt het alleen maar erger.

MaaGewoon elke dag met nat washandje schoonmaken, geen zeep.
Sowieso ook geen inlegkruisje, dat is een verzamelplaats voor bacterieën en dus ook voor geurtjes en schimmelinfecties.

En voor degene met die ziekelijke reactie die ik quote, normale mensen wisselen dan gewoon vaker van ondergoed…