Hoe houd ik ze op afstand?

[b]Owkée.

Het is dus zomer, en wij hebben nu in de tuin een paar kéi lekkere struiken staan met kéi lekkere bramen. (de bramen zijn lekker de struiken niet.)
Maaar wespen vinden bramen dus ook heel lekker.

En ik ben als de dood voor wespen! (nou, meer voor het feit dat ze steken maar toch.)
Dus nu durf ik geen bramen meer te plukken. :pensive:

En het is natuurlijk ook niet alleen met bramen plukken hoor. Ook met het buiten eten (wij hebben een veranda dus in de zomer eten we altijd buiten of het nu regent of niet. in de ochtend, middag en avond.)
En dan ren ik altijd gillend weg, maar tijdens het avondeten word mijn vader altijd helemaal geïrriteerd. omdat ik dan tien keer per maaltijd weg sprint.
En gewoon altijd als ik buiten ben.

Ik heb BTW een wespennest bij mijn raamkozijn.

Ik ben vroeger trouwens een keer flauwgevallen door een wesp. Toen ik 8 was ofzo, toen vloog dat beest recht naar mij toe. Het ging zo boven op m’n lip zitten en van toen die me stak werd ik ineens duizelig en viel ik om.
(gelukkig kon ik me van de steek later niks meer herinneren, alleen had ik boven op m’n lip een pijnlijke rode bult.)

Hebben jullie oplossingen hier voor?[/b]

Jullie vinden me nu vast heel raar dat ik hier zo moeilijk over doe zeker.

Ik heb gehoord dat er dit jaar super veel wespen zijn, en dat ze ook 3 maanden te vroeg waren ofzo.
Dus er zijn er blijkbaar sowieso meer.
Maar, volgens mij kan je er niet heel veel aan doen?
Gewoon plukken wanneer ze der niet zitten.
Dat is eenmaal de natuur.

haha oke beetje apart, ik zag de titel en dacht aan jongens ofzo haha. :’)
maar misschien helpt haarlak spuiten? Helpt ook bij muggen dus. :dancer:

zet een masker op? :see_no_evil:

[b]Umm, best goed idee. Maar ik heb geen masker.

Ik neem je heel serieus hoor :stuck_out_tongue:

[/b]

Zout helpt tegen de meeste insecten, maar ik denk dat zout op een bramenstruik strooien best moeilijk kan zijn.
Misschien moet je iets zoets ophangen in de tuin, een eindje bij de bramen vandaan, iets met honing ofzo. Dan komen ze daarop af en laten je bramenstruik met rust?
En dat er veel wespen zijn dit jaar lijkt me sterk, bijen zijn juist aan het uitsterven, geen grapje. :kissing:

Bestaat er geen antiwespenspul? Anders wordt het daar tijd voor, zeg!

ik herken je probleem, ik ren ook altijd gillend weg als er wespen aankomen. ik zou zeggen: laat iemand anders bramen plukken :slightly_smiling_face:

Je vergelijkt nu appels met peren. Dat bijen uitsterven betekent niet dat wespen ook in de minderheid gaan

of je kan aan de andere kant van je tuin een glas met siroop zetten, want daar komen ze op af…
(afleidingsmaneuvre) :smirk:

Je kunt wespen op afstand houden door plakjes citroen met daarin kruidnagel en dan op een bordje leggen.

precies, mijn moeder is allergisch voor wespen. dan moet je een fles limonade kopen. van plastic. Je knipt de bovenkant er af en ze die op de kop in de fles. zodat ze er wel in kunnen maar veel moeilijker er uit

wespen zijn eerder bang voor jou dan jij voor hen zou moeten zijn… :cold_sweat:

ehh volg jij geen nieuws? het was zelfs op het nieuws dat er dit jaar veel meer wespen zijn. tot nu toe hebben ze nog niet echt iemand met zn allle aangevallen en wespen nesten worden verwijderd voordat die beestjes echt agresief worden

en ja ik ben zelf ook als de dood. dus mijn tip; vraag het aan iemand anders :stuck_out_tongue:

Ja, echt waar? Die had ik echt nog nooit gehoord.

Zelf heb ik nog nooit geprobeert maar 't schijnt te helpen ;]

Wespen… tell me about it :x
Ben als de dood voor die dingen.

Ik durf ze ook niet weg te slaan, als angst dat ze me steken, al ben ik nog nooit gestoken door zo’n beest.

Aan te horen van een aantal personen, dat het voelt alsof er een sigaret word uitgedrukt op je arm, vind ik al beangstigend genoeg. :grinning:

&& wat hierboven staat, van dat citroen enzo, dat blijkt te helpen ja. Nog nooit geprobeerd, is misschien wel een idee om aan te beginnen.

Wij hadden in de tuin een druivenstruik en daar kwamen ook altijd beesten op af, toen heeft m’n vader er een net over gehangen zodat die beestjes de druiven niet meer op konden eten.
Maar of je dat ook over een struik kan doen… Geen idee… Je zou het kunnen proberen. :stuck_out_tongue:

was idd vanochtend op het nieuws
Ik ben zelf zo lief geweest om het bericht op te zoeken
http://www.telegraaf.nl/b…n_rukken_eerder_op__.html

Maarre misschien kan je ergens anders in de tuin een wespenvanger neerzetten?

[b]Danku allen. (A)

Ik heb zo’n glazen wespenvanger opgehangen. (nouja, mijn moeder heeft dat gedaan.) Maar mevrouw heeft hem net opgehangen aan de boom vlak bij onze veranda vrijwel boven mijn hoofd waar ik zit met eten.[/b]