Hoe houd ik een budget BBQ voor 20 man?

Hey!
ik wilde net met mijn vader mijn plannen bespreken hoe ik mijn 18e verjaardag kan vieren. Het is echt niet zo dat we krap bij kas zitten ofzo maar kennelijk mag ik alles zelf gaan bekostigen nu. Mijn feest voor familie etc. wordt samengepakt met de verjaardag van mijn broertje en moeder en ik wil echt heel graag een feestje houden voor mijn vrienden omdat dat dan ook echt mijn eigen feestje is. Als verjaardagscadeau krijg ik 50 euro en de rest zal ik er dus zelf bij moeten leggen. Ik ben zelf vegetarier maar de rest eet gewoom vlees. Vlees hoeft niet te duur te zijn, frisdrank etc. kan ik gewoon bij de wekelijkse boodschappen doen. Verder wil ik ook nog drank en versieringen etc. hebben.

Heeft iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken? :slightly_smiling_face:

Ken je iemand die kan inkopen bij zo’n voedselgroothandel? Misschien dat dat wel scheelt in prijs. En anders goed de bonusaanbiedingen in de gaten houden en vlees invriezen tot die tijd? Bij de Lidl hebben ze ook altijd goedkoop en lekker vlees.

Ik weet niet hoe lang t nog weg is maar ik zou van verschillende supermarkten dus de aanbiedingen bijhouden en dan even bekijken hoelang het houdbaar is en of je t evt kan invriezen en dan gewoon de komende tijd al beginnen met ‘hamsteren’? :stuck_out_tongue:

Ik zou een American party houden. Laat iedereen zelf iets meenemen. Dan krijg je ook een heel gevarieerde bbq. Dan regel jij gewoon een aantal basisdingetjes, stokbrood enzo. Scheelt een heleboel geld!

Aldi is ook heel goedkoop, daar kun je echt goed boodschappen doen

Inkopen bij groothandel inderdaad en verder is kip goedkoop, hier kan je bijvoorbeeld spiesjes van maken. Hamburgers kunnen ook, maar dan zou ik ze wel zelf maken van halfom gehakt (gekocht op gehaktdag), dat is vaak goedkoper dan kant en klaar.
Stokbrood en salade vindt iedereen ook altijd wel lekker.
Wat ook nog een optie is, is een aardappel op de bbq, eerst van te voren even koken/magnetron, dan insnijden, er wat kaas en knoflook in proppen, aluminiumfolie eromheen en op de bbq. Schil kan je er gewoon omheen laten, dus dat is wel makkelijk (wel wassen natuurlijk)

Vlees zou ik zelf niet heel ver van te voren inkopen, maar voor drank kan je de aanbiedingen natuurlijk wel bijhouden.

Je hebt in principe 2.50 per persoon, dit is mogelijk, maar niet heel ruim, dus ik zou het simpel houden. Maak een lijstje van wat je lekker lijkt en ga vervolgens naar de supermarkt om te kijken wat de prijzen hierbij zijn.

Laat inderdaad iedereen zelf wat meenemen, is ook helemaal niet gek! Zo word jij niet op de kosten gejaagd en kun je van dat geld wat andere leuke dingen kopen zoals slingers etc.