hoe hou je je aan een planning?

hey,

Ik weet dat dit een bekend probleem. Je kunt wel een planning maken maar dat je er niet aan kunt houden. Ik maakte eerst altijd voor toetsweken en ook gewoon voor normale schooldagen een planning maar nu doe ik dat niet meer simpelweg omdat ik me al na dag 1 er niet meer aan kan houden. Ik heb de planningen wel nodig want ik begin altijd te laat met huiswerk maken, leren en projecten afmaken. Daardoor haal ik niet de cijfers die ik eigenlijk als doel had. Als ik dan een slecht punt haal denk ik altijd ''ik ga volgende keer wel goed leren" maar daar komt natuurlijk niks van.

Maar hoe hou je eraan, wat zijn manieren om je eraan te houden of enige tips?

Alvast bedankt <3

Ik ben hier ook niet goed in. Wat helpt:

-To do lijstjes maken, niet een planning met tijdsdruk. Als er dan toch een keer wat tussenkomt/je bent langer bezig dan gepland klopt je planning niet meer, met een to-do lijstje heb je dat probleem niet.
-Plan per aantal dagen een aantal vrije uren in waar je in kan uitlopen. Heb je het leren op maandag voor wiskunde toch niet gedaan, heb je woensdag tijd om dat even in te halen. Als je een te strakke planning hebt kan je het er niet meer tussenkrijgen en dat werkt demotiverend om de planning nog vol te houden (voor mij iig)
-Niet teveel inplannen! Als je het dan niet redt werkt dat demotiverend.
-Plan vrije tijd in als beloning. ‘Als ik vandaag dit allemaal afred, mag ik vanavond een serie kijken’ bijv.

Voor de rest mag je vraag in dit topic:
http://forum.girlscene.nl/forum/school/algemeen-topic-leertips-vragen-concentratieproblemen-plannen-etc.-309862.0.html