Hallo
Ik heb al de zoekfunctie gebruikt, maar kon niet echt vinden wat ik zocht…
Mijn situatie is als volgt:
Ik heb bijna 2 jaar lang een relatie gehad met L. We hebben ontzettend veel meegemaakt samen (zijn vader werd ziek en is overleden toen we een paar maanden verkering hadden) en we zijn óntzettend close. Hij was mijn eerste vriendje, de jongen waar ik smoorverliefd op was, de eerste jongen waar ik van hou…
De afgelopen weken ging het niet zo lekker tussen ons, ik ergerde me vaak aan hem, had minder zin om naar hem toe te gaan, smste weinig terug… We hebben 2 weken geleden gepraat en ik vertelde dat ik niet zeker wist of ik hem nog wel zo leuk vindt… We zouden het nog aanzien, maar eergister kwam hij spontaan langs om me te vragen hoe het nou eigenlijk zat.
Ik heb het toen uitgemaakt met hem. Allebei moesten we ontzettend huilen, en ik vind het heeel erg moeilijk…
Nu is dat dus vrijdag geweest, 2 dagen geleden. Ik ben sindsdien niet mijn bed uitgekomen, zit alleen maar te huilen en film te kijken en kom alleen beneden om even te eten. Het voelt alsof ik constant zenuwachtig ben, alsof er overal adrenaline door mijn lichaam gaat… en ik kan maar niet stoppen met huilen…
Mijn gedachte was: ja logisch, je bent 2 jaar samen geweest, logisch dat je er kapot van bent… maar een vriendin (die heeft dit ook wel eens meegemaakt) die zei: je moet jezelf niet dwingen om te voelen dat het zo goed is…
Daar heeft ze ook een punt. Maar ik weet het allemaal niet, het is de eerste keer dat ik dit meemaak, en ik voel me alleen maar ellendig en schuldig… het is zo’n geweldig lieve jongen, echt een super jongen, en hij heeft het al zo ontzettend zwaar nu deze tijd met kerst en oud&nieuw, omdat hij z’n vader zo erg mist.
Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen… we hebben elkaar deze afgelopen 2 dagen nog wel wat gesmst, gewoon van hoe gaat het met je?
En ik begin steeds meer te denken dat het door de drukte kwam dat het slecht tussen ons ging, ik zit in mn examenjaar en moest PWS inleveren afgelopen paar weken en toetsweek en druk etc. Hij studeert al en komt alleen in het weekend thuis, dus dat is soms ook wel moeilijk aangezien ik in het weekend ook moet werken en leren… Dus nu denk ik: is dat niet de reden dat het wat slecht ging? Nu is mijn PWS ingeleverd en krijg ik het rustiger?
Sorry dit is echt een lang verhaal, mijn vraag aan jullie is eigenlijk, hoe voelde jullie je toen het uitging? Is dit wat normaal? Ik ben namelijk ontzettend bang dat ik de verkeerde keuze heb gemaakt…