Hoe hoort dat randje nou?

Hey!

Ik heb duidelijkheid nodig over die randjes die je bij je schouder hebt op je shirt/blouse/vest etc.
Even een foto voor de duidelijkheid: ( Ik bedoel het randje op de schouder :slightly_smiling_face: )

Ik heb heel vaak dat die randjes steeds anders vallen, toch bij dezelfde maat.
Ik heb van mezelf dan ook wel brede schouders.
Dus vaak als ik een shirt in mijn maat heb gevonden, en dat randje zit niet op het uiteinde van m’n schouder leg ik hem weer weg.
Een maat groter pas ik dan ook weleens, maar dan is het shirt zelf weer veel te groot!

Mijn vraag was dus: Hoort dat randje eigenlijk wel helemaal op het puntje van je schouder?
Want dit is mij ooit duidelijk gemaakt, maar ik pas hierdoor echt weinig shirts.
En de laatste tijd zie ik ook steeds meer mensen die dat randje helemaal niet op het uiteinde van hun schouder dragen, maar dat die ook gewoon meer naar binnen zit.

Als het onduidelijk moet je het maar zeggen, dan zal ik wel foto’s maken om het duidelijker te maken.

Bij normaal vallende shirts (dus niet oversized of zo) zou het randje wel op het einde van de schouder moeten vallen.

Inderdaad. Bij een normaal vallend, beetje strak zittend shirt horen die randjes wel op de uiteinden van je schouders te vallen. Maar bij losvallende of oversized shirts maakt dat echt niet uit hoor.

Bij mij zitten ze ook vrijwel nooit op het uiteinde van m’n schouders, omdat ze in verhouding breder zijn. Maar ik kijk gewoon hoe het shirtje valt, als het er ‘gewoon’ uitziet neem ik geen maat groter

Bedankt voor de reacties!

Het hoort dus eigenlijk wel op het randje te vallen :slightly_smiling_face:
Dan word het goed zoeken haha.

@Mariëlle: Jaa, als het mooi zit neem ik het ook wel mee maar soms krijg ik er spijt van…

Nouja het maakt mij weinig uit maar ik heb ook redelijk brede schouders. Ik kan me voorstellen als je vrij smal bent overal en dan de naden over je schouders heen vallen en een beetje afzakken dat dat niet echt mooi is.

Ja dat snap ik, maar ik ben juist overal smal behalve bij m’n schouders waardoor de naden juist niet over m’n schouders vallen maar eerder verder op m’n schouder zitten, snap je?
Hierdoor heb ik weleens een maat groter nodig wat er niet mooi uitziet, dus koop ik het ook niet :frowning_face:

Daar heb ik nou nooit bij stilgestaan zeg… :stuck_out_tongue:

Daar heb ik dus echt nog nooit naar gekeken.
Als een shirtje gewoon goed valt en zit, dan is het toch prima :stuck_out_tongue: ?