hoe het beste aankomen?

hee dames, ik heb jullie hulp even nodig.

het zit zo; ik had een tijdje geleden best wel last van puistjes e.d. en ik las ergens dat minder vet en minder suiker eten zou kunnen helpen. ik heb dit geprobeerd, dus gewoon gezonder eten, meer fruit enzo. en het hielp! Nou doe ik dit nog steeds, alleen merk ik dat ik veeeel dunner ben geworden. Je kunt m’n ribben inmiddels tellen, botten steken uit. Ik vind dit zó lelijk. Maar ik had niet verwacht dat ik zou afvallen, want ik eet niet minder maar alleen gezonder… Ik heb trouwens geen anorexia want ik wil absoluut niet dunner worden;)

Nou is mijn vraag; hoe kan ik aankomen zonder dat ik teveel vet of suiker moet eten? Ik hoop dat iemand me kan helpen!

alvast bedankt!

Zorgen dat je naast je fruit ook aan je koolhydraten, vet en eiwitten komt.
Eiwitten zitten -onverwacht, haha- in ei, maar ook in kip. Dat kan je gewoon even googelen, dan krijg je een hele lijst.
Koolhydraten zitten in fruit ook, maar je kan er best iets meer hebben. Probeer dan geen normaal brood te eten, maar zuurdesem of speltbrood als je graag gezond wil blijven.
Goede vetten zitten in olijfolie (zonnebloemolie, etc.), maar ook in avocado. Dat is goed voor je huid ook. Dat heeft je lichaam gewoon nodig en is ook echt goed voor je.

Verder kan je het gewoon even googelen. :slightly_smiling_face:

veel koolhydraten eten, dus veel brood, krackers, pasta dat soort dingen.

Wat eet je nu, misschien dan iets makkelijker om je te helpen? :slightly_smiling_face:
Voorbeeld van een lijstje waarmee je voor mijn gevoel gezond kunt aankomen:

O: 3 boterhammen met beleg (zou beleg variëren, bv. 1x kaas 48+, 1x vleeswaren en 1x pindakaas. Kies voor calorierijk maar niet alleen maar ‘suiker en vet’ als chocopasta. Dan zou ik eerder gaan voor pindakaas vanwege meer gezonde vetten, maar bv. 1 van de 3 met chocopasta kan geen kwaad).

T: tussendoortje bv. evergreen/milkbreak/mueslireep
+ stuk fruit

L: 3/4 boterhammen wederom met wat variërend beleg, probeer zoet en hartig beetje af te wisselen. Bv. 2x kaas en 1x pindakaas en 1x hagelslag
Beker drinkyoghurt (geen optimel of 0% vet)

T: bak yoghurt (wederom niet mager) met cruesli/bak kwark met cruesli of muesli (zou je ook nog een stuk fruit doorheen kunnen doen).
Verder goede tussendoortjes: 2 plakken ontbijtkoek/koek als liga e.d/grotere koek gezien je aardig wat kcal moet innemen om te kunnen aankomen bv. roze koek of marsreep.

A: zorg voor zo’n 200 gram groente altijd, goed stuk vlees of vis en zo’n 4/5 opscheplepels aardappelen of pasta naar mijn idee.
Altijd een toetje; zou dan gaan voor bv. volle yoghurt/vla of bv. iets van mona pudding.

T: nog iets van een grote koek/liga’s/stroopwafel met een beker drinkyoghurt of bv. chocolademelk
Wat ook erg goed is als tussendoor als je aan wilt komen zijn noten!! Bevatten veel goede vetten en zijn kcal rijk.

Zorg ervoor dat je elke dag wel wat beweegt, puur uit gezondheidsoogpunt. Maar zorg ervoor dat als je nog sport je daarvoor je verbranding aanvult. Stel je loopt een half uur, eet dan bv. een beschuit met kaas extra.

Verder zou je eens kunnen googlen op aankomlijsten, deze zijn meestal ook wel handig als richtlijn :slightly_smiling_face:. Ik heb er wel wat verstand van maar weet ook niet alles, dus hoop dat dit mogelijk wat is!

Als je afvalt is dat vaak door gebrek aan eiwitten, geloof ik. Dus die extra veel eten. Maar ik ken je eetpatroon natuurlijk niet! Als je echt gezond wil aankomen zou ik even naar een gespecialiseerd iemand gaan, dan weet je zeker dat het goed gaat.

heel erg bedankt voor jullie reacties!
@Suyz
mijn eetstijl lijkt wel veel op wat je zegt. Maar er kan nog veel verbetert worden zie ik. Maar waarom geen optimel?

Optimel kan wel, maar bevat weinig kcal (wat dan met aankomen niet zo bevorderlijk is :wink:). Zelfde als met cola light, ranja zonder suiker, etc. Daarom wordt vaak aangeraden om te kiezen voor gewone drinkyoghurt, pak je eenvoudig wat extra kcal mee :slightly_smiling_face:.

http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/het-algemene-039ik-wil-aankomen039-topic.-122177.msg3587822.html#msg3587822