hoe herken ik nou een echte vriendin :(

oke nu voel ik me eigenlijk best wel dom fzo.
maar hoe herken ik in godsnaam of ik nou een echte vriendin heb?
ja ik heb gewoon even tips nodig fzo…
dus ja hoe herken ik nou of ik een echte vriendin heb of niet?

kijk ik heb vaak wel een geheim die ik wel elke dag over moet hebben met een vriendin, ma soms is ze het zo zat dat ze niet meer op mijn probleme reageerd. is dat een echte vriendin?

Ik weet wel dat ze zeldzaam aan het worden zijn/al waren.
Ik dacht dat ik ze had, maar langzaam begin ik ook steeds meer te twijfelen…

ik namelijk ook ^^
en het is echt moeilijk om een beste vriendin te zoeken/hebben je snap me wel?

een neppe vriendin roddelt over je en is er niet als jij haar nodigt hebt!als je iets vertelt luistert ze niet maar ze verwacht wel dat je luistert als zij iets zegt anders word ze kwaad.
Ik heb dat gevoel bij een vriendin

Woww nja ik heb ook vrienden die ver weg van mijn plaats wonen, of ja de meeste kunnen nooit afspreken bablalba ze hebben altijd wel een smoes ook als je heb afgesproken dan zegge ze ik kan ni meer want, gewoon smoesjes.

ik weet het ook niet goed ): maar het komt wel goed! :grin: dat beloof ik je

Ik ben er na jaren ook pas achter gekomen dat ik nu pas 2 echte vriendinnen heb…

mij lijkt het dat je bij een echte vriendin altijd terecht kunt , ze staat dag en nacht voor je klaar
en alles zou bespreekbaar moeten zijn lijkt mij,
en het belangrijkste is natuurlijk eerlijkheid, er moet wel vertrouwen zijn natuurlijk

dusja succes ermee maar ik zou als tip geven praat er gewoon over met haar zeg gewoon hoe je je erover voelt dat ze je negeert
een echte vriendin begrijpt het

da’s moeilijk…
Inderdaad, vriendinnen worden steeds zeldzamer heb ik het idee ook.

Vriendinnen laten minstens elke dag iets van zich horen? Bellen en smsen je, praten tegen je op MSN? Tonen interesse als je ze iets verteld, proberen je te helpen en oplossingsgericht te zoeken? En ze vragen ook hoe het gaat. En ook al zou je 10000x hetzelfde vertellen, ze zou nog luisteren en je proberen te helpen. Dat is hoe ik een echte vriendin zie. Maar da’s voor iedereen anders…

Ik denk dat je dat gewoon weet. Bij echte vrienden weet je gewoon dat het goed zit.
En verder zijn goede vrienden mensen die altijd voor je klaar staan, zelf op je af komen, dus niet dat de vriendschap alleen van jou kant komt.

ik denk niet dat vriendinnen zeldzamer worden. Ik denk dat iedereen gewoon luier is geworden, wie heeft er nou zin om met dat nieuwe meisje te praten op msn, zo vaak… Ik denk dat je een vriendin kunt herkennen als diegene voor je opkomt als anderen onaardig doen. Ze zal altijd voor je klaar staan!

als ze je niet laat vallen voor iemand anders…

Ik geloof echt niet meer in ‘vriendschap voor altijd,’ echt niet.

Ik heb ongeveer elk jaar wel nieuwe vrienden. Ik heb er maar een paar die echt langer blijven, maar sowieso niet m’n hele leven. Maar ik geloof ook niet in ‘vriendschap voor altijd’.

Vertrouwen en eerlijkheid.

Geduld is handig, maar heeft niet perse te maken met vriendschap. De één kan het niet aan om duizend keer het zelfde te horen, de ander wel, maar dat ze de moeite nemen om je verhaal uberhaupt één keer helemaal te beluisteren is al een teken van vriendschap.