Hoe heet het?

Weet iemand hoe het heet als je later bijv. grote feesten wilt organiseren, of bij modeshows dingen wilt regelen zoals wie welke kleren aanmoet… en wie er moet gaan lopen enz.
Hoe heet dit werk, en welke opleiding moet je hiervoor gaan volgen?

dan ben je persoonlijke assistente van de merk in kwestie.

Nog iemand die hier meer van weet … ?

iets met PR?
het boek gucci en gossip gaat erover :3

party planner

Uhm je noemt nu 2 verschillende dingen… Maarja bij feesten organiseren (die opleiding doe ik) heet de opleiding sociaal cultureel werk. Daarmee kan je onder andere bij grote discotheken feesten plannen. Dan moet je dus thema bedenken, contact zoeken met mensne die willen helpen, alles regelen ook de PR ( dus flyers en posters/ reclame maken voor het feest). Ik heb gehoord dat die opleiding op andere scholen soms iets met Planning & Organisatie ofzo heet.
Wat oo kveel mensen uit me klas gaan doen is rondleidingen organiseren in bijv musea of steden ofzo dat is niet zo mij ding maar dat kan je er dus mee doen.

Als je modeshows wil regelen welke kleren iedereen aan heeft, dan moet je een mode opleiding gaan doen.
Als je bij een modeshow de muziek, versiering van de zaal, lichten etc wilt regelen dan kan dat met de opleiding Planning & organisatie.

hmm ja ik heb nu 2 dingen genoemd, maar ik wil toch liever backstage bij modeshows gaan doen.
Weet iemand mischien hoe die werk precies heet,

dat is echt geen baantje waar je gewoon een opleiding voor kan doen en dan kan gaan solliciteren hoor. Je zult eerst jarenlang jezelf omhoog moeten zien te werken bij topdesigners, dus je moet beginnen met modemanagement of ontwerpen of stylist of visagist, gewoon iets wat met die richting (mode en managen dus) heeft te maken. En dan moet je veel talent-doorzettingsvermogen-charisma hebben, en dan vragen ze je misschien wel om extra dingen te doen. Je komt daar via via via via, je wordt dat niet zomaar.

media & entertainment management is hier ook een goede opleiding voor.
je wordt daar opgeleid voor manager… speciaal gerciht op film/tv/evenementen

Het vriendje van mijn vriendin doet dat ook.
Hij vind het echt superleuk!

haha ja ik doe het ook,
tis ook super leuk!

evenementen management (NL)
of
leisure management(EN)

beide bij de INholland, HBO niveau
ik denk dat het gewoon overal evenementen management heet maar weet het niet zeker

Modemanagement, zit in Doorn die opleiding.