Hoe heet deze baan/welke opleiding is ervoor nodig?

[i] Haaaaay, ik zit met een vraagje.
Ik vroeg me af hoe deze baan heet: je moet zegmaar backstage bij modeshows de modellen het podium opsturen en zorgen dat alles goed verloopt. Kleren sorteren, modellen op volgorde etc etc.
En als iemand weet hoe het heet, weet je dan ook wat de mogelijke opleiding tot dat beroep zijn?
Alvast bedankt!

xx[/i]

up voor mezelf!

en nog een upje. ik hoop echt dat iemand dit weet!

gosh, laat iemand het weten ^^

google is your best friend !!

je hoeft niet na elke minuut te gaan uppen hoor *zucht*

& ik heb geen idee,
is denk ik gewoon een brede opleiding,
Want het hoort gewoon bij regelen nzo,
maar heb weinig verstand van XD

upjee

wat lul ik allemaal ;$

En je hoeft mij niet te vertellen wat ik wel en niet moet doen hoor. maar bedankt voor je reactie!

Ik weet niet of daar echt een specifieke opleiding voor is. Waarschijnlijk is er wel een opleiding waar je het mee kan en dan is dit een baantje waar je een beetje in moet rollen denk ik hoor! Ik zou maar even heel hard gaan googlen misschien vind je ergens een artikel over iemand die het doet die uitlegd hoe ze het is geworden? Succes!

Dankje voor je advies!

ik snap wat je bedoeld, dat doet lauren van the hills ook. maar wat ik heb begrepen uit de serie dat ze iets studeerd van mode en dat ze een baan heeft in de mode industrie en ze er zo ingerold is. ik weet niet of het wel een “echte” baan is wat zij doet, maar het gewoon een algemene baan is en dat van de modellen enzo een onderdeel is. en anders idd even googlen

Je bedoelt zoals; Lauren&Whitney in the hills? (L)

Ik denk niet dat je daar een specifieke opleiding voor nodig moet hebben, maar met een opleiding in de mode kom je al ver!
In ieder geval dat ga ik proberen!
Want het lijkt mij ook super!(L),
Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Ja precies, dat bedoel ik! Dankje!

Haha ja precies, het lijkt mij dus echt geweldig! Moet je vmbo of havo daar voor hebben? ik ga hierna namelijk nog havo doen.

hoihoi!

ik zie dat je Lauren conrad als afbeelding hebt, dus ik denk dat je een baan wilt zoals zij of whitney Port uit The Hills?
als je goed naar The Hills kijkt en het ook volgt (op internet enzo) zie je dat Lauren op een School for Fashion and Design zit.
zoiets zou dan wel iets voor jou zijn, maar dan moet je ook van ontwerpen en mode houden.
dan kan je als je stage gaat lopen, net als Lauren of Whitney bij een tijdschrift (ELLE) of bij een kleding winkel/ontwerper gaan stagelopen/werken
ik nederland zijn ook zulke scholen, volgens mij zoiezo in amsterdam!

succes met het zoeken, ik hoop dat het lukt!

groetjes!

Dat zou ik niet weten, Ik doe nu vmbo-K , En denk dat het daarmee ookwel lukt!
Als je maar de wilskracht hebt!
want ik wil het liefst doorstromen na mn opleding van nu naar de mode…
Maar dat weet ik verder niet precies!
Ef googlen misschien!

Succes!

Ik vind het allemaal leuk! En hartstikke bedankt. Super dat mensen even helpen.

Ik denk dat als je naar het Amsterdam Fashion Institute gaat, dat je dan daar vanzelf wel kunt inrollen.
want daar leer je alles (ook in praktijk) heel breed wat met fashion te maken heeft. van management tot zelf kleren maken.
Misschien kun je daar even op de site kijken?

Liefs.

aaah super, daar heb ik echt wat aan! :slightly_smiling_face:

Fashion assistent… zoiets doe je als stage of bijbaan, niet als fulltime baan. Idd een modeopleiding gaan doen is een stap in de goede richting!

je moet gewoon een modeopleiding doen en zorgen dat je er tussen inkomt door
stage te gaan lopen bij ELLE enz.