Hoe halen jullie je mascara eraf?

Hey iedereen,

Ik vraag me af hoe jullie je mascara er altijd af halen. Ik heb zelf namelijk twee manieren, maar ik merk dat dit niet erg goed voor mijn ogen is. Ik doe dan namelijk make-up remover op een watje en wrijf over mijn oog heen, maar hier wordt mijn oog altijd rood en geirriteerd van. Of ik vouw het watje zegmaar om mijn wimpers heen en trek hem dan eraf, maar hierdoor trek ik ook haartjes eruit.

Iemand tips?

Onder de douche. Ook waterproof.
(Heb Action mascara van zeventig cent :’))

ik deed ongeveer hetzelfde maar kreeg dat ook. Nu gebruik ik doekjes van de Nivea en dat werkt veel beter

Hmm, bij mij blijft er dan altijd wel wat zitten en ik douche ook niet iedere dag haha :stuck_out_tongue:

Van die pads uit de drogist (etos) speciaal voor oogmake-up. Werken echt perfect en er zitten 100 van die pads in z’n verpakking.
Ik heb er altijd maar eentje nodig en dan is alles weg :slightly_smiling_face:

Maar wrijf je die dan ook gewoon over je oog heen?

Reinigingsmelk van Nivea. Haalt ook waterproof makeup eraf en het is goed voor je huid om je ogen. Althans bij mij :slightly_smiling_face:

Reinigingslotion van de etos, al werkt dat totaal niet voor mij. Niet dat het irriteert oid maar ik krijg gewoon niet alles er af.

Ik gebruik doekjes van Nivea!

Ik moet altijd zoveel wrijven dat mijn oog gaat prikken en het helemaal schraal wordt

Water

Maar eigenlijk bedoel ik niet echt het middel dat jullie gebruiken, maar zegmaar de handeling :cold_sweat:

doekje op ogen
wrijven

Ik heb expres geen waterproof genomen zodat het er makkelijk af gaat, als ik mn gezicht was met water bijv of douche en ik een beetje over mn ogen wrijf is het al weg.

Oh nou ja misschien wrijf ik iets te hard maar anders gaat het er nooit goed af, haha. maar dat is dus vaak en beetje pijnlijk bij mij, vandaar dat ik misschien een andere manier zocht

Ik doe reinigingsmelk van nivea op mijn vingers, smeer ze tegen de vingers van mijn andere hand aan en verdeel zo het product over beide handen. Dan leg ik mijn vingers op mijn ogen voor een 10-tal seconden. Dan beweeg ik langzaam naar beneden of opzij. Dit doe ik tot alle mascara weg is (en eruit zie als een panda). Dan alles afspoelen. Ik merkte ook dat mijn ogen geïrriteerd raakten van watjes maar op deze manier gaat het heel goed!

Ik faal ook altijd met mijn mascara eraf doen. Ik gebruik nu Micellair water van Garnier en dep met het wattenschijfje op m’n ogen, waardoor er toch meer mascara vanaf komt dan met wrijven (en het is beter voor je ogen). Maar ik krijg het er ook niet helemaal vanaf helaas :c

Dit dus (:

een wattenschijfje met een of andere olie uit de salon van mn moeder
gaat er erg makkelijk af!

Ja, deppen oid is denk ik wel beter dan wrijven, want vaak wrijf ik net iets te hard waardoor ik in de hoek van mijn oog ook een vlekje zie :anguished:?

Maar anders gaat het er niet allemaal af zegmaar en dat vind ik echt frustrerend :’)