Hoe hadden jullie gym/LO in je examenjaar?

Heyy meiden,

Ik weet dat het nog zomervakantie is en hier eigenlijk misschien nog niet mee bezig hoor te zijn, maar ik ga dit jaar naar HAVO 5 en ik hoorde dat de 5e klas een ander soort gym programma heeft voor dat jaar. Nou heb ik geen idee wat dat inhoudt en ik weet dat dit misschien op elke school weer anders is, maar toch is mijn vraag hoe hadden jullie eigenlijk gym in jullie examenjaar? Was dat klassikaal of mocht je zelf bepalen wat je ging doen?

Elke periode een andere sport. Er kwamen dan mensen van die sport die les kwamen geven. Workshops dus

Ik had het eerste halfjaar sporadisch gym. Je schreef je in bij een sport en die deed je een paar weken op vrijdagmiddag en dan daarna niks meer. Niks voor een cijfer.

Ik ga nu ook naar 5 HAVO en bij ons op school is het zo dat je tot de herfstvakantie “normaal” gym en daarna hebben we elke keer zoiets als golfen, bowlen of klimmen.

Wij hadden gym tot januari en daarna niet meer, omdat we al genoeg uren hadden of zoiets. Bij ons kon je meestal kiezen tussen drie dingen en die deed je dan een aantal weken en daarna weer een paar weken allemaal hetzelfde. In de bovenbouw kregen we voor gym alleen een o (onvoldoende), v (voldoende) of g (goed).

Wij hadden SOK. We moesten ons toen per periode voor 1 sport inschrijven en dat deden we dan 3 of 4 keer per periode, dus hadden we ongeveer 10 keer gym in het hele examenjaar.

Ik had geen gym in mijn examenjaar.

Ik had in de 6e maar tot januari gym ook ofzo, iets met bezuinigingen? Idk.
Maar wij hadden met heel vwo op dezelfde uren gym, en dan waren er meestal een paar zalen met 1 leraar. Vaak 1 zaal voetbal, 1 zaal turnen en nog een zaal met hockey en volleybal ofzo. Er hing dan een briefje waarop je kon kijken wat je kon doen en dan ging je gewoon naar die zaal toe. Maar eigenlijk was dit de hele bovenbouw wel zo. We hadden ook wel eens klassikaal, maar volgens mij is het in het laatste jaar alleen maar op die manier gegaan.

Maar aangezien ik alleen maar specialere dingen lees zal je aan mijn antwoord wel niet zoveel hebben :stuck_out_tongue: