Hoe haar laten groeien met gespleten haarpunten ?

[i]Hallo !
Ik heb gespleten haarpunten… Daar baal ik echt heel erg van.
Gelukkig valt het niet erg op, maar als ik dat naar de kapper ga,
moet er gelijk weer een heel stuk af terwijl ik het zo graag langer wil gaan laten groeien !

Mijn haar is nu wel redelijk lang, maar ik wil het wel wat langer hebben. Voor mij is dit niet lang genoeg haha.
Ik heb ook gehoord dat er shampoo’s voor zijn ? Helpen die ? Of hebben jullie nog andere tips ?

Lieeeeefs, xxxx.[/i]

Die gespleten puntjes gaan niet meer aan elkaar. Wat je kunt doen is het dode stukje laten afknippen en het vanaf dán goed verzorgen met ‘care’ maskers en creme spoeling, vraag anders je kapper even!

Hmm, het probleem is dat , als ik naar de kapper ga & ik zeg dat ik de dode punten er af wil,
dan kan dat eigelijk niet omdat het dan nog erger wordt ofzo , dus ik moet er altijd wel een aantal centimeter af …
Daarna heb ik een tijdje geen gespleten puntjes meer maar na een tijdje komt het weer.
Ik heb dit ook pas sinds vorige zomer, dus ook niet erg lang ! Maar ik zal wel even vragen hoe ik het het beste verzorgen kan.

Bedankt !

sowieso puntjes eraf knippen. Dode puntjes slijten naar boven toe. Hoe langer je wacht met knippen, hoe groter stuk er voor je gevoel af moet.

Als je je puntjes knipt en erna netjes bijhoud, zal je zien dat je haar snel groeit en er vol en gezond uit blijft zien. Je wil toch ook niet “lang” haar waar je dwars doorheen kijkt omdat t sprietjes zijn?

Punten er af knippen. Dit had ik eerst ook, dus ik knip m’n punten er af. Daarna is het eerst wel wat korter, maar als je het vanaf je naar de kapper bent geweest gewoon super goed verzorgd blijft het mooi. En als je kapper er meer afknipt ofso; ga naar een andere kapper.
Ik ga om de 2/3 maanden naar de kapper.

Dankjullie wel ! Hier heb ik wel wat aan :grinning:

Als je echt last hebt van veel gespleten haarpunten dan kan je het beste toch naar de kapper ! Beter eerst een stuk of 2 cm deraf dan je het zo laat en er 5 cm af moet … Haar groeit niet aan de onderkant maar aan de hoofdhuid , als het niet heel erg is kan je nog even wachten als je het er echt niet af wil . Anders is het echt wel nodig (:

De tante van mijn vriendin gebruikt paardenshampoo, waardoor haar haar heel snel groeit.

Er is een site waar je die shampoo kunt vinden die speciaal voor mensen is ontwikkeld (beetje moeilijk uit te leggen). Maar ik ben de naam ervan kwijt.

Je kunt ook een avocado haar masker maken. Ik heb hieronder de lijst met benodigdheden opgeschreven en dat is voor iemand met halflang haar:

2 avocados
1 banaan
2 eetlepels mayonaise
2 eetlepels olijf olie.

Klinkt heel smerig allemaal, maar het heeft me wel geholpen om mijn haar gezond en glanzend te maken.

Nou dat is vrijwel onmogelijk om je haar mooi te laten groeien zonder dat je de puntjes afknipt. Ze splijten vroeg of laat toch wel ook al doe je er allemaal producten in. Zo snel als je ze ziet, gewoon naar de kapper gaan en af laten knippen.

Ik zou gewoon naar de kapper gaan. Je ziet zovaak mensen lopen met achterlijk lang haar, met enorme dode punten. Het duurt wel wat langer, maar als je naar de kapper gaat ziet je haar er tenminste gezond uit. Heb liever korter en gezond haar dan lang en dood.

Haar groeit sowieso niet goed meer als haarpunten gespleten zijn omdat er dan geen lucht meer door kan. En met al die shampoo’s enzo kun je veel gespleten haarpunten proberen te voorkomen, maar het is niet zo dat je haarpunten daar opeens van weg gaan.

Het beste wat je kan doen om je haar te laten groeien is om gewoon regelmatig naar de kapper te gaan die alleen de punten bij knipt. Zo blijft je haar gezond en kan het groeien.

Dan had je maar wat regelmatiger naar de kapper moeten gaan, dan hoeft er geen groot stuk vanaf.

ik heb dit afgelopen zomer ook zomaar opeens gehad.
helaas moet je toch echt naar de kapper en gaat er een flink stuk vanaf, na twee maanden ging ik weer naar de kapper en toen moest er weer een heel stuk vanaf want ook dit stuk was nog redelijk droog, hierna was het weer helemaal mooi en glanzend.
Elke keer wanneer je je haar wast een conditioner indoen en extra veel in de puntjes, het liefst ook nog iets ter verzorging voor na het wassen in de puntjes doen en het gebruiken van een stijltang/krultang/föhn proberen te vermijden :slightly_smiling_face:

De kapper kan de gespleten haarpunten wegknippen waarna jij de onderkant van je haar extra moet verzorgen om deze mooier te houden, hier zijn ontzettend veel middeltjes voor. Als je je gehele haar goed verzorgd wordt deze vanzelf lang en mooi! Er wordt beweerd dat van pepermunt of iets in die richting je haar sneller zou gaan groeien, bullshit als je het mij vraagt.

Alleen je dode puntjes laten knippen en dan je haren laten groeien.

Mag ik vragen hoe je hier bij komt? Ik vraag me af hoe dat zit :slightly_smiling_face:.

je haar kan niet groeien met gespleten haarpunten gwn naar de kapper gaan dat deed ik ook en na een jaar heb je weer je oude haar terug! x

Ik heb een enorme angst voor kappers. Ik ben dan dus ook al een aantal jaar er niet meer heen geweest om het te laten knippen. De uiteindes zijn vrij gespleten, maar bij mijn kapsel stoort dat niet, bij mij zou zo’n gezond afgeknipt haar ook niet staan. Ik vind het altijd juist mooier als het aan de onderkant want puntiger/dunner valt ipv afgeknipt haar.

En ondanks dat alles, is mijn haar het laatste jaar enorm gegroeid. Hoor het van iedereen. Dus wat mij betreft groeit het gewoon hard door!

Als het niet heel erg dood is, zou ik het toch laten knippen.
Dan groeit je haar wel mooier en wellicht sneller.