Hoe haar doen met skieen

Hallo,
Ik ga in de voorjaarsvakantie een week skieen in Oostenrijk. De vorige keer dat ik ging skieen was 4 jaar terug en toen kon mijn haar nog onder m’n helm. Nu is m,n haar tot ongeveer m’n Bh bandje en vrij dik. Los haar lijkt me niet zo fijn om dat het dan zo wappert en een staart gaat denk ik niet passen. Hoe zouden jullie dit doen?
Alvast bedankt!

Niet verplicht nee, maar ik vind het wel zeer onverstandig om zonder helm te gaan skiën. Zeker als je onervaren bent. Maar dit moet je natuurlijk zelf weten.
Ik ga volgende week ook voor het eerst, en ik was eigenlijk van plan om mn haar in een staart en dan in mn jas te doen. Ik heb heel lang haar en zo blijft het prima zitten denk ik.

JE MOET ECHT EEN HELM DRAGEN! Een helm is hartstikke handig. Ben een keer hard gevallen, pols gebroken en helm had een barst. Had ik geen helm gedragen had ik die barst in m’n hoofd gehad…

Back to the point: Ik deed het altijd in een vlecht, en dan onder mn skipak.

Hoop dat t n beetje helpt.

2 vlechtjes, of 1 vlecht. dan zit je haar strak waar je helm moet zitten en heb je geen vervelende bobbels

Ik zou absoluut een helm dragen! Ontzettend dom als je dit niet doet, hoe goed je ook kan skiën of snowboarden. Meestal draag ik het zelf in een schuine vlecht of gewoon een vlecht naar achteren.

Inderdaad zoals de rest al zegt: een vlecht. Of een staart onderin je haar. of gewoon los onder je jas als dat gaat en een elastiekje mee om het vast te maken als je je helm af doet.

Nooit zonder helm gaan skiën dat is hardstikke dom! Ik ski al meer dan 10 jaar maar zou nooit zonder helm skiën, er is een reden dat het op veel plekken verplicht is. En je haar zou ik aan 2 kanten invlechten! Dat heb ik ook gedaan en mijn haar bleef ondanks mijn helm altijd mooi zitten.

^Door jullie reacties doe ik denk ik toch 2 vlechten, thanks gurls

Je kan ook een helm huren/lenen van iemand, er wordt echt op mensen neergekeken die geen helm dragen omdat het gewoon heel dom is(in ieder geval waar ik ski). Zoals ik zei ski ik al jaren je wilt niet weten hoe vaak wij dingen horen over mensen die zijn overleden doordat ze geen helm droegen.

Sowieso een helm dragen, of je nu ervaren bent of niet. Het kan zijn dat een ervaren skiër niet meer kan remmen om een beginner te ontwijken of je kan als beginner gewoon keihard vallen. Sneeuw lijkt zachter dan het is.

Ik deed m’n haar meestal in twee vlechten, in één vlecht of in een lage staart. Zo ligt je haar het meest plat waardoor je helm ook nog lekker zit. Of je kan het los dragen, ligt er aan wat jij fijner vindt.

Ik ben zelf ook niet begonnen met helm omdat dat toen nog niet was (10 jaar geleden), maar ik draag er nu wel eentje en ik kan niet meer zonder. Het zit lekker warm, het is veilig en er zijn echt toffe helmen te koop.

@ Caledonia: ik snap dat je er geen wil kopen, huren is net zo goed. Maar het is sowieso veiliger.

Ik heb tot nu toe altijd zonder helm geskied, vond het nooit nodig en maar weinig andere mensen deden het wel dus ik dacht er uberhaupt nooit aan. Dit jaar ga ik naar een gebied waar een helm wel verplicht is dacht ik, dus ik zal er maar aan geloven :’). Het makkelijkste is denk ik inderdaad om je haar in te vlechten, dan blijft het het meest stevig zitten.

Ja dat is dan wel vervelend haha, zou ik echt doen als het goed is moet het niet al te duur zijn! Veel plezier met skiën ik ben jaloers :stuck_out_tongue:

Ga niet zonder helm skiën! Dat vind ik heel dom om te doen. Je weet nooit wat er gebeurt, en sowieso als het de eerste keer is dat je gaat skiën. Niet doen!

Ik had ook lang haar en heb het in een staart gedaan. Je kan ook een haarband om doen.

Zoals NachoCheese zegt. Ik deed het ook altijd in een staart of vlecht, want dan kan het ook niet stiekem naar voren komen, en dan onder mijn jas of sjaal, je wilt dat echt niet in je gezicht hebben :p. En helmen zijn wel echt aan te raden. Iedereen draagt er een dus je hoeft je echt niet te schamen oid, en ik ben echt al 3 jaar niet gevallen maar draag hem alsnog. Met skieën kan altijd wat gebeuren, en ook al kan je zelf nog zo goed skiën kan je altijd aangereden worden door andere mensen.

Ik had mijn haar heel vaak gewoon los. Anders zou ik het in een vlecht doen, dat zit beter dan een staart.

Ik ben met school wezen skieën en voor ons was een helm verplicht. Verder had iedereen in het ski gebied daar een helm op. Ik vind het eigenlijk vanzelfsprekend dat je een helm draagt. Ik had mijn haar gewoon los onder mijn helm maar als het sneeuwt kan je het denk beter in een staart of vlecht doen.

…Ik wist niet eens dat een helm met skiiën a thing was tot ik dit topic las. :flushed: Geldt dat ook voor de binnenbanen in Nederland, want de 3 keer dat ik daar ben gaan skiiën had niemand een helm?

Ja toch wel een goed idee ja! Ik heb nooit les gehad, dus ik kan niet sturen en niet remmen (en wat moet je met die stokken doen?). Ik ga gewoon rechtdoor naar beneden en hoop dat ik stop voor ik tegen het einde van de baan op knal. :stuck_out_tongue: Dan lijkt een helm mij eigenlijk geen slecht idee.

Nee maar daar heb je ook geen stenen die verstopt kunnen zitten onder sneeuw en daar kan je niet zo hard als op echte zwaardere pistes.
Dus logisch dat mensen daar geen helm dragen

Op indoor banen staat wel steeds vaker dat helm verplicht is, vooral dan voor kinderen en als je les volgt. Maar niet dat ze daar echt op letten.

Ik geef zelf skiles en elk kind moet van mij een helm op, zonder gaat hij/zij niet mee… Ik ski al sinds mn 3 jaar en heb al genoeg ongelukken zien gebeuren, dus altijd een helm voor mij.