Hoe haar 2e dag mooi laten zitten

Hi!

Ik ben heel erg blij met mijn haar, het heeft een mooie slag/krul maar is ook heel erg makkelijk te stijlen. Nu is het probleem alleen; het zit alleen mooi op de dag dat ik het was.
Nu moet ik van de kapper proberen het om de dag te gaan wassen, dit kan prima want mijn haar is na één dag niet wassen nog niet vet, maar…
door de slag/krul kan ik mijn haar niet borstelen als het droog is, want dan krijg ik heel erg pluishaar en zit m’n haar echt niet mooi. Het punt is alleen dat mijn haar door het slapen wel heel erg pluist aan de bovenkant zeg maar, en ik niet weet hoe ik mijn haar dan in model moet krijgen zónder het weer opnieuw te wassen. (want als ik het was en aan de lucht laat drogen zit het altijd goed)

Iemand tips? :slightly_smiling_face:

Slapen met een losse vlecht in. Dan gaat het niet knopen en hoef je het de volgende dag niet te borstelen (:

Met een plantenspuien een klein beetje nat maken en dan borstelen?

Misschien wassen zonder shampoo, met alleen water?

inderdaad een beetje vochtig maken, en met het kammen van je haar, gebruik je serum? dat maakt het ookal makkelijker

Of gewoon elke tweede dag een staart/knot indoen ofzo!

ik heb een hele tijd gewoon met een washandje mijn haar vochtig gemaakt (gewoon wat op een washandje en dan in je haar knijpen. En de bovenkant een beetje kammen.
Tegenwoordig gebruik ik goede condioner en af en toe een masker en nu valt het gewoon elke dag goed zonder er iets aan te doen, gewoon even mijn vingers erdoorheen halen en klaar.
Wat je ook kan doen is na het wassen (savonds) je haar in een staart boven op je hoofd doen (en dan de tweede keer je haar niet helemaal door het elastiek halen zodat het op een lelijke knot lijkt haha), en als je wakker word moet je gewoon het elastiekje uithalen en je hebt volumineuze krullen.

je zou ook op de tweede dag sochtends wat krullen- of volumemousse kunnen gebruiken.

IK heb precies hetzelfde. Ik doe nu om de dag wassen. EN de dagen dat k het niet was, maak ik het wel nat. ZOdat ik het wel kan borstelen. Anders ontploft het echt haha. Want een vlecht helpt bij mij ook weer niet omdat ik dan krullen krijg…

Droogshampoo:)

Met een kam er voorzichtig doorheen gaan

Dat doe ik heel vaak, of een losse staart met op het uiteinde nog een kleine haarklem (ik gebruik nooit elastiek in mijn haar) Die kleine klem gebruik ik om te voorkomen dat mijn haar een chaos wordt en ik raak tijdens het woelen minder in mijn haar verstrikt.

Wel je haar nat maken 's ochtends (douchen) maar het niet wassen?

Plantenspuit met water en een druppeltje olie erin! Weg pluis!! :upside_down_face:

Mijn haar zit juist lelijk als ik het heb gewassen :cold_sweat:

Mijn haar zit ook juist lelijk als ik het heb gewassen. Ik gebruik wel elke dag water op een washandje in mn haar.

Dat werkt denk ik niet, want olijfolie lost net als elke andere olie niet op in water.

serum in je haar doen! en als je een losse vlecht indoet gaat de bovenkant alsnog pluizen lijkt mij. Ik doe vaak in invlecht, vanaf de boven kant van me hoofd zodat dat ook vast zit!