hoe haal ik nou een voldoende

Ik zit in het 1e jaar van het gymnasium en sta 3 onvoldoendes, voor Nederlands, wiskunde en latijn.
Latijn komt door de leraar want hij kan gewoon niet uitleggen. Bij wiskunde vind ik het vaag want mijn huiswerk maak ik vaak foutloos en dan verpest ik het bij de toets. En met nederlands heb ik gewoon moeite. Hoe haal ik ooit een voldoende daarvoor het wil gewoon niet lukken hoe hard ik ook leer.

Bijles lijkt me voor Nederlands en Latijn handig. Degene die jou dan bijles geeft legt het misschien net op een andere manier uit en dat kan je helpen om de stof beter onder de knie te krijgen voor de toets.

Tja ik zit all bij bijles nederlands maar voor latijn gaat het lastig want dat is pas om 5 of 4 uur terwijl we dan om 1 of 2 uur all uit zijn. Dan moet ik heeeeel lang wachten

Hoe leer je je wiskunde, doe je het door je stof alleen maar door te lezen? Want ik ben er achter gekomen dat dit echt geen goede manier is van leren. :cold_sweat:
Wiskunde leer je het beste door het te blijven oefenen. Vaak is het niet een kwestie van snappen, maar dat het een automatisme moet worden. Dus als je een opgave ziet staan en dat je meteen denkt, ohja, dat moet je zo en zo oplossen.

En inderdaad als je met Nederlands en Latijn moeite hebt kan je altijd bijles volgen, het beste van een andere leraar of een leerling, want die hebben meestal andere manieren van uitleggen als je eigen leraar.
Veel succes!

Ik leer door de herhaling achterin het boek te maken en soms blader ik terug naar de som waar ik moeite mee heb en maak die opnieuw

Als je het zo erg vindt om te wachten kan je beter gelijk stoppen met dit soort topics starten.
Sorry hoor, maar als je moeite hebt met een vak, zal je er extra tijd in moeten steken.
Heb je daar geen zin in? Ga dan ook niet zitten zeuren om je cijfers.

Gewoon bijlessen volgen! in die tussenuren kan je al je huiswerk maken en voorbereidingen doen voor de bijles?

Ik heb dagen met 5 klokuren tussenuur. Ideaal voor huiswerk, hoef je niets meer te doen als je thuis bent! :slightly_smiling_face:

Hoe leer je Nederlands en Latijn? Misschien een andere aanpak proberen? Net als voor wiskunde. Wat gaat er precies fout op die toetsen en vraag daar hulp bij.

Inderdaad bijles volgen!

En vraag aan de leraar of je je toets mag inzien, zodat je weet wat je fout hebt gedaan en je van je fouten kan leren.