Hoe haal ik mn ouders over?

Hé guys.
Ik wil zo graag een kat/poes! Alleen het mag niet van mn ouders, naja, ze zeggen dat het mag als ik over ga. Maar dat is gewoon gemeen, want ik ga zeker weten dit jaar niet redden, hoe hard ik ook werk. Maar ik wil zo graag een kat! Een kijk elke dag op wie site van ikzoekbaas naar ál de katten, en ik heb er zoveel over opgezocht! Het is dus niet dat ik het niet aan ga kunnen.
En ze weten dat ik hem zelf verzorg. Weten jullie iets om ze over te halen? xx

http://ikzoekbaas.nl/ (reclame voor de diertjes.)

Zo hard werken dat je alleen maar 10-en haalt en toch overgaat?

Hmmm misschien dat als ze dat lieve kattensnoetje zien dat ze overstag gaan? :3
Nee maar ik begrijp je ouders wel, een kat kan wel 20 jaar worden en als jij over een paar jaar uit huis gaat zitten zij straks met een kat opgescheept.

neem er een mee naar huis en dan moeten je ouders er wel van houden want katten zijn zo lief en schattig en alles!
oke, slecht advies, sorry!

toch maar zoveel mogelijk je best doen!

Beloven dat jij voor hem zorgt, alvast een kat uitzoeken en uitzoeken hoe je hem eventueel even kunt komen bekijken zodat je ouders zien dat je je verantwoordelijkheid neemt. En neem ze mee naar de kat van jouw keuze, want wie kan zo’n pluizig snoetje nou weerstaan?

Als je laat zien dat je alsnog heel erg je best hebt gedaan, zullen ze misschien van gedachten veranderen.

SABREPULSE: maar je neemt je eigen kat toch wel mee als je alleen gaat wonen?

Als je op kamers gaat mag je bijna nooit een huisdier meenemen.
Maargoed, als je bij je ouders blijft wonen tot dat je echt een huis voor jezelf hebt kan het wel.

oh mijn hartje breekt echt als ik die site bekijk :frowning_face:

misschien moet je niet elke katjes kijken maar leren?

Niet. Als je ouders niet instemmen vind ik het geen goed idee. Een huisdier is een grote verantwoordelijkheid. Wat nou als je kat ziek wordt, je ouders moeten wel bereid zijn het te betalen. Wat als je gaat studeren? 9 van de 10 keer kan de kat niet mee, zitten zij ermee. Je kunt zo’n beestje niet alleen voor de leukigheid nemen. Ik kan het zeggen, ik heb vrijwillig mijn kat mee genomen met mijn uitzet omdat hij diabetes heeft en zij hem anders hadden laten inslapen. Het kost me een flinke duit elke maand, maarja, ik heb het ervoor over. Ik krijg wel hulp, maar de moeite die je voor zo’n dier moet doen moet je niet onderschatten.

ja klopt hè!

maar up

??

Laat je ouders naar onze 6 kittens komen kijken en dan gooi ik er stiekem een in je tas, oke? :’)

Als je dit jaar op school écht niet overgaat dan wacht je toch gewoon een jaartje langer? Klinkt niet leuk, maar je moet wel een beetje geduld hebben. Wat je ook doet, kom niet zomaar met een kat aanzetten. Ik ken je ouders natuurlijk niet, maar in het echte leven is het niet als in zo’n zoetsappige disney channel film. Ik denk niet dat je ouders het echt leuk gaan vinden.

Mijn ouders hebben nu net zoiets, ik krijg een nieuwe fiets als ik over ga >.<

Dat is een leuke, want ik zou over willen gaan omdat ik het ZELF wil. Ik ben geen opgever maar ik doe niet gauw wat een ander zegt dat ik moet doen.
Dus dat wordt bij mij ook nog een dilemma.

Maar kan je geen ander huisdiertje nemen? Een kat kan idd best oud worden. Of je neemt een wat oudere kat.

Verhuizen is heel slecht voor je kat. Ze kunnen heel moeilijk aan een nieuwe omgeving wennen en zijn daardoor heel gestresst + grote kans dat ze weglopen om terug naar je oude huis te gaan… En als ze dat niet vinden, heb je kans dat je ze kwijtraakt.

On topic: misschien kan je afspreken met je ouders dat als je nu nog steeds goed je best doet, dan wel een kat mag?

Wij hebben uiteindelijk mijn moeder overtuigd toen we een foto lieten zien van de kat. Hij was toen nog maar anderhalve maand oud, mega schattig natuurlijk, en uiteindelijk mocht het (ook omdat mijn zus en ik moesten beloofden dat we de kattenbak geregeld zouden leegmaken etc).
Voor mijn tweede kat was het heel easy. Gevonden in de garage van mijn vriendje, mee naar huis genomen en we mochten ze houden (na ‘lang’ zeuren weliswaar, want we konden ze toch moeilijk ergens achterlaten en blablabla).