Hoe haal ik mijn ouders over?!

Sorry maar je kijkt er naar alsof het een auto is…
Het is een dier. Een levend wezen.

1: Nee
2: Nee. Niks moet.
3: Reken maar een mand, kattebak, droogvoer, nat voer, speeltjes(tip: maak ze zelf). Je kan ook nog de dierenarts kosten erbij rekenen, maar wij brengen bijvoorbeeld alleen onze kat naar de dierenarts als er echt iets is.
4: Vakantie: Mijn oma kwam altijd langs om ze eten te geven.
Je kunt dit ook aan de buren overlaten(dat deden we vroeger altijd)

En de voordelen en nadelen ten opzichte van wat?
Je hoeft ze niet uit te laten, ze zijn koppig(=leuk), je kunt ze op schoot hebben etc.
Nadeel: sommige katten verharen gewoon heel erg. Dus die zal je moeten borstelen.

-Moet je belasting voor katten betalen?
nee
-Moeten ze worden gesteriliseerd worden?
nee maar ik zou het je wel aanraden, anders heb je straks 7 katten
-Wat zijn de algemene kosten?
voer, kattenbakorrels, speeltjes, dierenarts
-Heeft iemand ideeën voor de vakantie?
famillie,buren

Moeten ze vaak naar de dierenarts?
Het zijn mannetjes, dan hoeven ze toch niet persé gesteriliseerd te worden?

voordelen;
-gezellig
-je kan er mee spelen :3

nadelen;

• ze gooien dingen om
  • ze kunnen s’nachts lawaai maken
  • vlooien
  • ze kunnen met een half opgegeten vogel/muis thuis komen…
  • ze verharen

juist wel, anders gaan ze sproeien en lopen ze weg (om vrouwtjes te zoeken) en worden ze agressief

o dan zal het zoieso wel niet kunnen, want dat is toch super duur?

Nee castreren is vrij goedkoop.
Alleen de ballen gaan eraf :V
Ik raad je het wel aan om te doen. Maar pas nadat ze zijn volgroeid.

Bij poezen moet de hele buik worden open gemaakt.
(oh mijn arme kitten moet straks ook een keer)

Weet je hoe duur dat ongeveer is? Want google zegt; 'Prijzen tussen ¤40 en ¤140.

Hebben je ouders de katjes ookal een keer gezien?
Dat kan ook helpen om ze over te halen.

Castreren is inderdaad wel een goede tip, want twee katers kunnen anders volgens mij ook niet zo goed samen en wat al eerder was gezegd over het sproeien, weglopen en agressief worden.

Bedenk wel dat wanneer jij op school zit je moeder dus voor de beestjes moet willen zorgen, probeer haar hart een beetje te laten smelten voor de diertjes en wanneer jij thuis bent kan jij de zorg dan overnemen.

Volwassen katten zijn niet heel erg veel moeite meer, dan is het een kwestie van eten en liefde geven en de kattenbak regelmatig verschonen.

Nou, nog niet. Want ze wonen best een eindje weg.

maar hoe moet je ze precies verzorgen?

Een kat verzorgen is juist helemaal niet zoveel werk, dat is waarom mensen wel katten nemen en geen honden. Tuurlijk moet je ze aandacht geven, maar dat kan gewoon terwijl je tv kijkt ofzo. Kittens hebben natuurlijk veel aandacht en verzorging nodig, maar ze zijn zo schattig dat je er waarschijnlijk niet eens van af kan blijven! Verder moet je een kat gewoon eten geven. Ik weet niet wat voor soort kittens het zijn, maar het schijnt dat veel katten per ras een ander karakter hebben ofzo. Sommige hebben heel veel aandacht nodig terwijl andere het liever zelf uitzoeken. Onze kat was altijd heel veel buiten (nu is 'ie wat ouder en begint een beetje een huiskat te worden). En komt dan thuis om te eten en dan komt ie je storen als je op de computer zit, haha. En 's avonds zit ie altijd als eerste aan tafel als we gaan eten. (: Heel gezellig. Onze heeft geen kattenbak, of mand of speeltjes oid. Hadden het ooit wel (geen kattenbak, gaat zo stinkuuuuh) maar hij heeft er nooit gebruik van gemaakt. Maargoed, een kat is júist prettig omdat je 'm niet hoeft uit te laten etc. En dus veel minder tijd kost.

Geen idee, ik heb alleen maar poezen.

Hoe je ze moet verzorgen lijkt me toch niet zo moeilijk?
Geef ze aandacht en eten. Klaar.
Voor de rest zoeken ze het allemaal zelf wel uit.

Katten miauwen trouwens alleen naar mensen(niet naar andere katten).
En dat doen ze om eten of om te laten weten waar ze zijn of om een deur te openen.

Hoe lang moet je ze binnenhouden voor ze naar buiten mogen? En mijn broers willen niet dat ze altijd binnen zijn, dus hoe maak je er een beetje katten van die wel buiten zijn maar niet nooitmeeer terug komen?

In de zomer deden we gewoon de deur open en ging de jongste naar buiten als wij erbij waren.
Verschilt per kat.

Het is goedkoper als steriliseren maar het is best om het wel tedoen want anders worden ze dominant en gaan ze overal tegen aan sproeien + je moet ze optijd helpen want anders helpt het niet want dan sproeien ze alsnog.

Ik krijg over twee weekjes 2 kittens.

Hoe oud zijn ze dan?

tot ongeveer 6/7 maanden; http://www.weetjesoverkatten.nl/castratie.htm misschien heb je hier wat aan daar staat dat allemaal en wat de voordelen zijn enzo.

dankje!