Hoe haal ik mijn ouders over?!

Mijn beste vriendin heeft thuis 2 katjes. Ze zijn pas 2/3 maanden oud, alleen nu zijn ze er achter gekomen dat haar broertjes er zwaar allergisch voor zijn, dus moeten ze naar het asiel.
En nu mocht ik ze hebben, alleen mijn ouders vinden het niet zo’n goed idee. Omdat ze bang zijn dat ik er niet voor kan gaan zorgen, en er niemand voor kan zorgen in de vakantie.
We hebben ook een hond, maar die is al bang mijn de derghamsters van mijn nichtje.
Normaal vind ik katten een beetje eng, maar ik ben echt verliefd op deze 2! Het zou zooo ontzettend zielig zijn als ze naar het asiel moeten!
Heeft iemand tips om mijn ouders over te halen?!
En weten jullie wat over het verzorgen, want ik ben geen expert. (ja, ik kijk ook op google hoor.)

Asiel is niet zielig voor ze hoor. Ze zijn nog jong en kittens zijn gewild dus die hebben vast snel weer een nieuw baasje.
Als je bang bent voor katten lijkt het me niet zo’n goed idee, plus dat het heel veel werk is, een dier verzorgen.

zeg dat je ze heel graag wilt en dat je er goed voor wilt gaan zorgen?
ik heb geen idee…

maar waarom vinden je ouders het geen goed idee dan?

Moeten ze dan niet uit elkaar, dat lijkt me zoo sneu. Want het zijn broertjes.

(gaat dat btw wel samen, mannetjes als ze volwassen worden? En moeten ze dan gecastreerd worden?)

Of dat samen kan? neem aan van wel, aangezien het 2 katers zijn…

Het is niet zielig, want die kittens weten het echt niet. Ik heb thuis een kat, en mijn kat had nog 2 broertjes, maar we wouden alleen haar, dus we hebben ze ook ‘‘uitelkaar’’ gehaald. Wat overigens wel zielig is, is dat die 2 broertjes 2 maanden later stierven (ook vanwege het feit dat ze niet goed verzorgd werden, wisten we niet…). Echt zielig.

Volgens mij zijn er al vele hoe-haal-ik-mn-ouders-over topics, kijk daar ook maar even.

Je moet niet een kat nemen omdat ze zo super schattig zijn ;]

Katten zijn ook veel werk, wij hebben er thuis twee, en ze vragen ook veel aandacht en je moet goed op ze letten wat ze doen (Vooral als ze jong zijn en het huis nog niet uit mogen en niet zindelijk zijn). Op een gegeven moment zijn ze veel minder moeite hoor, we hebben ze nu al 15 jaar en ja, af en toe mee spelen/ plagen met een touwtje ( echt heel grappig hoor :grin: Maar je moet hem het touwtje wel op een gegeven moment geven voordat ze boos worden x’D) en eten geven en veel knuffelen does the trick ;3

Echt waar?! Maar het is toch helemaal niet zoveel werk om ze alleen maar ‘in leven’ te laten?!

Ze waren buiten gevonden in een prullebak ofzo, althans dat was het verhaal. Dus we hebben haar opgevoed via de fles, anders was het ook fout met haar afgelopen. Sowieso hadden we geen plaats meer voor 3 katten, naast haar hadden we nog 2 andere. Dat mens (waarvan we haar vandaan hebben) had echt heel veel kittens/katten ect, een soort van ‘‘rescue’’ geval.

Dat is echt heel gemeen!

maar hebben jullie please tips?! Want als ik het overmorgen nog niet weet dan gaan ze naar het asiel. En ik denk trouwens wel dat die katjes het doorhebben als ze weg moeten bij elkaar. En ze zijn zooo lief.

ik las;

hoe haal ik mijn schouders over. xd

OT :

zeggen dat je er echt heel goed voor gaat zorgen,
of je betaalt het eten enzo van je eigen geld?

en we krijgen de spullen al van die vriendin.

ik zou er nog eens goed over nadenken als ik jouw was…
jonge katjes zijn veel werk, je moet er de hele dag op letten!
Ook zit je er ongeveer 15 jaar aan vast…

en als ik op school zit?

ik weet niet of je broertjes/zusjes hebt en hoe oud die zijn?
want je kan kittens sowieso niet langer dan 1 uurtje alleen thuis laten zonder het risico te lopen dat zichzelf in de nesten werken. En als je ouders geen zin hebben in een katje betwijfel ik of ze zin hebben om de rotzooi op te ruimen die ze maken als jij er niet bent…

mijn moeder is vaak overdag thuis, alleen volgens mij is ze er ook niet weg van.

nouja je kan het proberen
ik mocht eerst ook geen kat, maar toen we hem eenmaal hadden werd mijn moeder vanzelf verliefd op hem :stuck_out_tongue:

maar dat kan natuurlijk ook anders uit pakken…
daarbij zul je de hond ook in de gaten moeten houden, en hem beetje bij beetje aan de kittens gewend moeten laten raken

oké. Maar ik heb nog een paar vraagjes.

-Moet je belasting voor katten betalen?
-Moeten ze worden gesteriliseerd worden?
-Wat zijn de algemene kosten?
-Heeft iemand ideeën voor de vakantie?

Oja, en ik heb het er nog met mijn ouders over gehad. De grootste problemen waren;
-De vakantie.
-De kosten.
-De verzorging.

En zou iemand misschien de voordelen en de nadelen kunnen opnoemen aan een kat?