Hoe haal ik mijn ouders over?

Hoi allemaal,

Ik wil heel graag met mijn beste vrienden naar een concert van Lady Gaga (ik ben fan van haar :wink:). Ik zou dan met mijn 2 beste vrienden gaan, maar het probleem is dat ik ze nog nooit ontmoet heb. Ik spreek ze al 2 jaar lang elke dag via msn, twitter, teamviewer enz. We cammen ook soms, ik vertrouw ze dus helemaal. Alleen denken mijn ouders daar anders over. Ze willen niet dat ik met hun naar dat concert gaan. We willen alle 3 heel graag, mijn 2 vrienden hebben hun tickets al gekocht, ik nog niet.

Weten jullie hoe ik mijn ouders over kan halen? Ik heb al heel vaak met ze er over gepraat, alleen beginnen ze telkens te lachen als ik er weer over begin. Ze zeggen dat ze het gevaarlijk vinden om met mensen van internet af te spreken. ‘Straks is het een pedofiel’. Tevens valt mijn beste vriend op jongens, en is de ander een meisje. Ik weet dat ze dit doen om me te beschermen, maar ik wil dit echt heel graag.

Alvast heel erg bedankt.

Kusjes Emma

PS: We hebben al geprobeerd te meeten met elkaar, maar dat kan ook niet. Dan moet je natuurlijk met de trein gaan, maar ik heb niet zo’n pas. En als ik geld van mijn rekening haal zien mijn ouders dat. Dan gaan ze me helemaal ondervragen…

Waarom heb je in hemelsnaam niet eerder over een oplossing om te meeten gedacht? Ik vind het logisch dat je ouders het niet eens zijn, een concert is niet bepaald de ideale plek om mensen te ontmoeten die je nog nooit gezien hebt. Dat had je veel eerder kunnen doen.

Spreek eerst eens met ze af vóór je naar een concert gaat. Laat ze langskomen zodat je ouders ze kunnen ontmoeten, en daarmee weten dat het veilig is. Ik vind het niet meer dan logisch dat je ouders er zo over denken, ik zou het bij mijn kind ook niet toelaten.

Misschien kun je je ouders naar hun ouders laten bellen? Maar dan eigenlijk eerder die vrienden van jou + ouders op Skype, anders komen ze met “Ja maar ze kunnen eender wie als ouder laten schijnen”. Of wonen jullie ver uit elkaar, zoniet kunnen jullie even allemaal + ouders afspreken!

Maar je zegt in je eerste zin dat je met je ouders wil gaan? Dan is er toch geen probleem als die twee vrienden er dan ook zijn?

Denk je dag ik daar nog nooit aan gedacht heb? We hebben daar zelfs al plannen voor gemaakt, maar elke keer word dat afgezegt omdat ik dan niet wegkan door mijn ouders. Ik moet dan ook een treinkaartje kopen, dat kan dus ook niet. Als ik geld van m’n rekening haal zien mijn ouders dat en gaan ze me ondervragen. Ik heb niet zo’n kaartje ding idk

Zelfde als de meiden hierboven, ga eerst gewoon met ze afspreken. :wink:

Ze kunnen toch ook naar jou toekomen? Als dat niet kan zijn het al direct niet erg goeie vrienden.

Wow faal, dat moet natuurlijk vrienden zijn :c

Mss mogen die vrienden dat ook niet he, die ouders aan de andere kant vertrouwen haar mss net zo min omdat zij ook “iemand van internet” is xD

Mijn vrienden mogen wel van hun ouders…

Als die de kaarten al gekocht hebben, zal het vast wel mogen.

Zo niet, vind ik het verschrikkelijk onverantwoord als ze het zonder toestemming doen.

Duuus kunnen ze ook eerst even naar jou toe komen toch? Dat concert is toch nog niet morgen? :stuck_out_tongue:

17 + 18 september. Ze heeft dus nog even.

Ik mag sowieso niet meeten, dus als ze hier heen komen en ik het leuk heb gehad, weten mijn ouders dat niet. Als ik dan opbiecht dat ik met ze gemeet heb mag ik al helemaal niet naar dat concert.

En ik wil sowieso niet dat ze bij mij thuis komen, ik schaam me dus echt voor mijn ouders.

Zeg nou moet je niet zo zeuren. Wil je nou naar dat concert of niet? Je moet er wel wat voor over hebben. Laat ze langs komen zodat je ouders ze kunnen ontmoeten, of miep niet zo en heb gewoon lekker pech.

Je mag niet meeten omdat je ouders het eng vinden, dat is logisch.
Mag je ook niet thuis meeten? En je kan je dan wel schamen voor je ouders, maar het is dat, of geen concert…

Serieus, jij wilt mijn ouders niet ontmoeten :c

Dus die twee mogen niet bij jou thuis komen omdat je voor je ouders schaamt. Stel je niet zo aan. Conclusie; dan ga je dus gewoon niet naar het concert met hen omdat je schaamt voor je ouders.

M’n vrienden die haten mijn ouders zo’n beetje, ik denk ook niet dat zij mijn ouders willen ontmoeten

Wat is er dan ZO vreselijk aan jouw ouders dat je er een superleuk concert voor wilt opgeven? :confused: