Hoe haal ik mijn ouders over voor een puppie?

Heyy iedereen,
Ik wil heeeel graag een puppie. Een Tibetaanse Spaniel. Maar als ik soms aan m’n ouders vraag (voor de grap) Mag ik een hond? Zeggen ze meteen NEE. Nu heb ik een presentatie gemaakt met alles d’r op en d’r aan, (fokkers, algemene info, kosten, schema enz.) Vanavond ga ik dat presenteren en hopen dat ze me nu wel serieus nemen. Maar hoe kan ik zorgen dat het toch mag als ze nee zeggen? Tips please!
xoxo

Als zij nee zeggen hebben ze daar een goede reden voor.

Heb je al gevraagd waarom het niet mag?
Misschien werken je ouders heel veel en jij zit op school en dan zit hij heel lang alleen thuis?
Is er iemand allergisch voor?
En als je er een krijgt, moet je ook de verantwoordelijkheid ervoor nemen, niet alleen de eerste paar maanden de hond uitlaten en daarna altijd je vader/moeder het laten doen. Misschien zijn jouw ouders daar ook wel bang voor?
Ik had eerst ook een hond en wilde er nog eentje, maar mijn moeder vindt dieren niet super ofzo. Ik heb heel lang gezeurd en allemaal schattige plaatjes laten zien.

:’)

Ik ben sowieso van mening dat je alleen een huisdier moet nemen als het hele gezin ermee eens is, ook al verzorg je hem helemaal alleen. Maar je ouders zullen ook wel hun redenen hebben.

Er is niemand allergisch ofzo, maar mijn moeder is nogal een ‘‘clean’’ freak, dus ze haat hare. De soort hond die ik wil verhaart niet of niet snel, en ik ga bij mijn presentatie er ook bij vertellen. Heel erg bedankt voor de tip!

?

Ik kan eigenlijk niets vinden over dat die minder zouden haren. Alleen dat je ze vaak moet borstelen en in periode van rui (= verharen) nog vaker.

Wij hebben het vermoeden dat dit een troll is.

Ik zou echt niet weten waarom dit in godsnaam een troll zou zijn. Alleen dat het overkomt alsof de TS de verantwoordelijkheid van een puppy niet echt inziet.

Waarom zou dit een troll zijn?

Wacht tot je op jezelf woont.

Okay, maar wrm zou ik dat doen?

Niet. Nee is nee, een hond verzorg je gewoon niet in je eentje als je er niet zowat de hele dag tijd er voor hebt. Ik denk dat je gewoon moet wachten tot je het huis uit bent en dan een hond nemen als je er dan nog steeds een wilt. Maar denk ook dan heel goed na voordat je eraan begint.

Bedankt voor jullie tips tot nu toe! Meer is natuurlijk altijd welkom :wink:

Hey meid! Ik heb ook járen een hond gewild zonder dat mijn ouders daarmee instemden en toen heb ik op een gegeven moment - inmiddels 5 jaar geleden -
ook een presentatie gemaakt met een soort ‘tour’ door het huis met hondenplaatjes van de Cavalier King Charles Spaniel. Gewoon doorgaan en met gegronde redenen komen. Zeg dat jij de spullen als de bench, de riem, de borstels, tandpasta etc. voor je hondje zal halen en probeer ze er vooral van te overtuigen dat jij je hond als geen ander gaat verzorgen.

Verder is het misschien een idee om een keer een hondje ‘op de proef’ van een vriend/vriendin te lenen. Misschien als zij op vakantie zijn o.i.d. Dan weet je hoe het is om een hond te hebben en welke verantwoordelijkheden dit met zich meebrengt.

Met die presentatie en het ‘doorzeuren’ is het mij inmiddels gelukt haha. Zo’n 4 jaar geleden ben ik de trotse eigenaresse geworden van mijn kleine Cavalier en ik ben er echt super blij mee. Zou hem voor geen goud willen missen (en mijn moeder hem al helemaal niet haha)!

Succes! :slightly_smiling_face:

Bekijk het zo: Stel je mag een hond, maar zij willen er niet aan meewerken. Dan wordt die hond niet opgevoed in alle tijd dat jij op school bent, en leert hij allemaal fout gedrag aan, wat je heel moeilijk weer afleert. Want je hebt weinig tijd omdat je naar school moet. Dan heb je als hij volwassen is echt geen ‘leuk gezellig hondje’ zoals jij het nu voor je ziet, maar een hond die niet luistert, altijd blaft en ongehoorzaam is en misschien zelfs wel agressief. Wil je dat echt?

Ik probeer het al 3 jaar. ):