Hoe haal ik mijn ouders over dat ik mee mag?

Een vriend van mij gaat 3 weken lang op vakantie en ik mocht mee met nog een vriend van hem. We gaan met de auto naar Rusland en hij en z’n vriend rijden…
Nu is mijn vraag, hoe kan ik in godsnaam mijn ouders vragen/overhalen zodat ik mee mag? Ik wil zooooo graag en zij zijn ook al allemaal dingen aan het regelen zodat ik mee kan… hmmmff ouders…

Geen idee. maar ik snap je ouders eigenlijk wel.

Waarom mag je niet mee? Misschien is dat handig te weten.

hoe oud zijn jullie?

Ik ben dan net 16, hij is bijna 18 maar heeft rijbewijs al en de ander is 19.
En ik heb het nog niet gevraagd omdat ik nog geen gode argumenten heb…

Ik zie op je profiel dat je pas 15 bent, dus ik snap je ouders eigenlijk wel. Ik denk niet dat ze over te halen zijn.

Hoe zulke goede ‘vrienden’ zijn het? Kennen je ouders ze? Vertrouwen je ouders ze? Ben je al eerder alleen op vakantie geweest? Heb je oudere broers/zussen die eerder alleen op vakantie zijn geweest? Volgens mij zijn dat allemaal dingen die mee gaan spelen. Je bent nog erg jong, en dan met twee jongens naar Rusland…in de auto…als je ouders die jongens niet héél goed kennen denk ik niet dat ze akkoord gaan.

Het lijkt me vrij logisch. Je dochter met 2 jongens die 2 en 3 jaar ouder zijn op vakantie sturen lijkt mij ook geen prettig idee. en ik schijn al onverstandig te zijn.

Ik snap je ouders zou mijn dochter ook niet met 2 oudere jongens mee laten gaan.
En daarbij mag die jongen van 17 nieteens auto rijden zonder dat iemand naast hem zit die langer dan 5 jaar het rijbewijs heeft.

Je bent 16 en gaat met 2 oudere jongens naar Rusland rijden?
Wat denk je dat je ouders gaan zeggen?
Rusland is niet echt een betrouwbaar land ofzo en als je zon jong bent, is het miss niet verstandig om daar zonder echt volwassenen heen te gaan.
Just saying.

Inderdaad, dus het kan sowieso niet. En dan nog, mijn ouders zouden me ook echt niet laten gaan. Wat ik niet gek vind.

Zodra die jongen 18 is toch gewoon wel?
Misschien wordt hij voor die vakantie nog wel 18.

Maar dan nog, dan heb je vet weinig rijervaring enzo, lijkt me sowieos niet chill om dan bij hem in de auto naar freaking Rusland te zitten :’)
En ik snap heeel goed dat je ouders dit niet goed vinden. Ik ben ook 16 en m’n ouders zouden me NOOIT laten gaan.

Al was je mijn kind, dan mocht je gaan hoor!! Maar ik weet niet hoe je ouders zijn, van mijn ouders zou het hoogswaarschijnlijk niet mogen.

Overigens moet je dan ook een visum etc regelen. Die geven ze je misschien niet aangezien je nog geen 18 bent en niet met je ouders reist.

Ik snap je ouders heel goed. Ik zie dat je op je profiel 15 bent (en je bent 16 als je er heen gaat). Persoonlijk vind ik je te jong om er met 3’n weg te gaan. (Zonder begeleiding van ouders neem ik aan). Ook mogen ze niet eens rijden op die manier.

Accepteer je ouders maar. Ik zou mijn dochter ook niet met twee jongens, zonder ouders, per auto, naar Rusland (het land van Vodka) laten gaan.
Toen ik 17 (vorig jaar) mocht ik al blij zijn dat ik alleen met een vriendin naar Antwerpen mocht.

Dat rijden is geen probleem, want die jongen van 19 rijd en in landen waar je vanaf 17 mag rijden, rijd hij.
Maar een visum heb je niet nodig toch? Alleen paspoort.
Ook snap ik wel dat ik niet mag, ergens. Maar ik heb eigenlijk nog niet gevraagd, dus ik vroeg me af hoe ik het als beste kan stellen…
Mijn ouders kennen de jongens niet echt, ik heb ze wel eens over hen verteld, maar nooit gezien ofzo…
Mar ik wil zooooooo fcking graag!
Ik met gewoon eruit hier.

Dus je ouders kennen je vriend alleen van praten? Oke, ik zou je echt nóóit laten gaan. Zoiezo niet met twee jongens, je bent veel te jong en weet echt niet wat je moet doen als je daar opeens alleen staat. Weet je hoeveel dingen er kunnen gebeuren? Nee sorry, dit moet je niet eens willen!

ik mocht zoiezo pas op mn 18e bij mn vriend slapen. Laat staan alleen met hem en een vriend op vakantie MET DE AUTO, naar RUSLAND…Nee sorry zou ik ook niet toe laten :stuck_out_tongue:

Ik snap je ouders!
Je bent 16!Ga eerst eens een keertje een weekendje weg naar een camping in de buurt,Rusland is zo ver en jij bent nog zo jong en jij bent minderjarig dus als je toch mee gaat zonder ouderlijke toesteming moet je weten dat die vriend van je in erorme problemen kan komen

Helaas… http://www.visatorussia.com/nl/russianvisa.nsf/step1.html

Maar serieus, mijn ouders zijn ontzettend vrij maar zouden me nooit zomaar laten gaan. Als je het echt wilt proberen, nodig dan de jongens eens uit om te komen eten bijvoorbeeld zodat je ouders hun kunnen ontmoeten!