hoe groot word ik

Hallo meiden,
Ik ben vorige week 13 geworden en vandaag werd ik voor het eerst ongesteld.
Ik ben nu 1.66 en ik las op internet dat je na je 1e menstruatie nog maar 6 cm groeit. Weten jullie of dit klopt? Want dan zou ik 1.72 worden maar mijn ouders zijn allebei boven de 1.80! :bored:
Weten jullie hier iets van? xx Misssperfuct

Onzin?
Ik was bij mn eerste menstruatie 1.60m, ben nu 1.70m.

Maak je niet druk. :slightly_smiling_face:

.

Het is volgens mij wel zo dat je na je ongesteldheid nog maar een aantal cm groeit. Ik ben ook 173 en mijn moeder is ook iets van 183 en mijn vader 193 en mijn broer bijna 2meter.

alleen zijn jou vader en jou broers niet ongesteld :grinning_face_with_smiling_eyes:

ogosh ik keek ff heel scheef en las : hoe word ik groot …maar hier heb je dus niks aan :tipping_hand_man:

Ik denk niet dat het klopt… Ik kreeg pas een groeispurt toen ik al best lang ongesteld was. Niet dat ik nu zo groot ben, ongeveer 1,64… :stuck_out_tongue: Mijn moeder was 1,75 ofzo (was ja, door reuma, medicijnen etc. is ze al aan het ‘krimpen’) en mijn vader ongeveer 1,80. Mijn zusje is iets van 1,72 en groeit nog steeds, dus het is best wel vreemd dat ik niet zo groot ben.:stuck_out_tongue: Maar goed, ik ben nog steeds in de hoop dat er een wonder gebeurt waardoor ik nog groei. (A)

Het is MEESTAL zo dat je nog ONGEVEER 6 cm groeit. Maar het is dus ook vaak dat als een meisje op d’r 11e ofzo al ongesteld is dat ze nog 15 cm ofzo groeit, en als ze op d’r 16e ongesteld is dat ze nog 2 cm groeit.
Dus eigenlijk weet je het gewoon helemaal niet :’)

ik was met mijn menstruatie 1.60cm en nu ben ik 1.67 de GGD zegt dat ik 1.70word niet groot als je een vader van 1.90 hebt BTW: ik ben 15

mijn moeder is 1.60 mijn vader 1.85 en toen ik voor het eerst ongesteld werd was ik 1.65, nu, 2 jaar later, ben ik 1.78
het is bij iedereen verschillend, er zijn ook meisjes die niet meer groeien na hun eerste menstruatie
maar maak je niet druk
:grinning:

edit; ik ben nu 15, toen ik voor het eerst ongesteld werd, was ik 13 :’)

Is niet altijd zo hoor. Ik werd ongesteld op m’n 9e en ik ben nu 1.81. Op mijn 9e was ik echt nog geen 1.81.

Mijn moeder is 1.72 en m’n pa 1.96 dus ik zit er wel mooi tussenin vind ik.

Klopt geen zak van.

Onzin. Ik was echt 1.40 ofzo en nu ben ik 1.70

Ik was volgens mij 1,63 toen ik ongesteld werd, toen was ik 13. Ik ben nu 15 en ben 1,67 ongeveer. Bij de GGD zeiden ze dat ik 1,73 zou worden. We’ll see :’).

Het verschilt denk ik bij iedereen. Ik was ongeveer 1.56 toen ik ongesteld werd en nu ben ik 1.58. Toen was ik 12 nu ben ik 15.

Nou, ik was 11 en ben nog steeds een kleintje, namelijk 1,58. Mijn mama is 1,65 en mijn vader iets van 1,78 gok ik :grin: Dus, kleine kans dat ik ooit groter wordt dan 1,62 denk ik.
Ben trouwens nu 15.

Nou ik ben nu 13 en gisteren “O” geworden ik ben nu 1.40 en mijn ouders zijn 1.90 en 1.89 en nu begin ik een beeeetjeee zorgen te krijgen :S
Is dit normaal?

Mijn hemel wat een onzin…

Wat maakt het uit of je nog groeit? Je blijft doorgroeien tot je 21ste. En alles wat er op het internet gezegt word zijn vaak verhaaltjes of gemiddelden.

Ik ben na me menstuatie maar 3 cm gegroeit en dat was 4 jaar geleden.

Maar ik ben 1,70 en zal waarschijnlijk nog wel groeien want mijn moeder begon pas echt met groeien rond haar 16e. En me pa ook.

Maar ik ken een meisje die 1,60 is. En haar vader en moeder zijn lang. Moeder 1,78 en vader 1,95 ofzo?

Dus don’t make a deal about it. En laat de natuur haar gangentje gaan.

volgens mij heb ik dan een grooooot probleem want ik ben op mijn 10e geworden en was toen 1.49 en nu ben ik 15, 1.54. zooo erg! en mijn huisarts zegt dat ik niet meer kan groeien :frowning_face:(

Hoezo heb je dan een groooooot probleem?