Hoe groot is de kans dat..??

[gaat over de pil] Ik ben net weer 4dagen bezig met me nieuwe strip en vergeet nooit de pil enzo, maar vandaag heb ik het zonder condoom gedaan… maar is de pil al betrouwbaar na 4 dagen? of is er een kans dat ik dan toch zwanger kan zijn?
Ben best bang nu:O

Kan iemand hier op reageren??

geen verstand van, up.

hangt er vanaf wanneer je begint
Begin je op de eerste dag van je menstruatie ben je gelijk veilig
begin je op de 2de tot en met de 5de dag dan duurt het 7 dagen voordat de pil veilig is
begin je later in de maand dan duurt het 1 maand

geholpen?

volgens my werkt ie vanaf het begin, maar dat weet ik nietzeker
dus moetje even de blijsluiter lezen! of op google zoeken.

heb hiervoor ookal de pil geslikt? als dit je eerste strip is dan nee
anders ben je wel veilig vanaf als je de eerste strip heb afgerond stopweek weer nieuwe strip ben je zowel in de stopweek als de begindagen van de nieuwe strip goed beveiligd
als je hem goed inneemt

Hij begint niet gelijk als je hem slikt. Alleen als je hem op de 1e dag van je menstruatie neemt.

Zoals hier al gezegd wordt:)

Hmmz, in de bijsluiter van mijn pil staat dat ie direct veilig is. Dus waarschijnlijk ligt het aan wat voor een pil je hebt.

Lijkt me onwaarschijnlijk. Maar wat ik zei geldt voor de meeste pillen er zijn natuurlijk uitzonderingen.

Ja ik slik de pil al 2 jaar en ben nu dus gwn verder gegaan met een nieuwe strip na mijn stop week…ik stop op woensdag en ga die week daarop op de donderdag beginnen met een nieuwe strip

Nou je slikt hem al 2 jaar? Slik je hem gewoon goed,dus elke dag rond dezelfde tijd en geen diaree en shit… dan ben je gewoon HELEMAAL ( 99% ofzo) veilig :slightly_smiling_face:.

Maar een stopweek mag toch maximaal 7 dagen duren? of tel ik verkeerd xD? ( okay het is al laat! )

als je hem al een tijd ervoor ook heb geslikt wat je hebt ben je volgens mij wel veilig voor zover je dat normaal ook bent met de pil

Als dit de allereerste strip is (dus als je voor deze strip de pil nog nooit hebt gebruikt, moet je een maand wachten voordat de pil veilig is. Maar als je hem al langer gebruikt en je altijd netjes een strip slikt, dan een stopweek hebt en dan aan de volgende strip begint is de pil veilig!

Lees de bijsluiter is joh. De pil kan alleen onveilig zijn als je er net aan begint. Als je na je stopweek gewoon met een nieuwe strip begint is er niks aan de hand. De pil zorgt ervoor dat je de hele tijd beschermt bent tegen zwangerschap, ook in je stopweek ben je dus veilig.